Hrvatski repertoar

  • Punokrvna predstava u pravoj verdijanskoj maniri

    HNK Split, premijera opere Moć sudbine Giuseppea Verdija, dirigent Ivo Lipanović, redatelj Dražen Siriščević

    Piše: Zrinka Matić
    Osjećaj uzbuđenja, nečeg izvanrednog, bio je prisutan, tako da je Noć kazališta (koja je bila planirana te večeri, a s kojom se ova naknadna premijera poklopila) ponudila doista pravo uzbuđenje koje može nositi samo živa izvedba.
    Sigurnost i nadahnuće koje je kolalo između dirigenta i ansambla u konačnici su nam dali punokrvnog Verdija u pravoj verdijanskoj maniri....pročitajte cijeli tekst...
  • Svježa interpretacija poznatog evergrina

    HNK u Osijeku, Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Filip Pavišić, red. Robert Bošković

    Piše: Sunčana Bašić
    U svijetu glazbe poznato je da su za Trubadura potrebna četiri izvrsna pjevača, inače opera ne može biti postavljena. Upravo to se i dogodilo u Osijeku – četiri izvrsna pjevača, nositelja glavnih uloga, učinili su premijeru iznimnom. Dirigent Pavišić nije dopuštao da se izgubi voluminoznost ukupnog zvuka orkestra, a i dinamička paleta dobila je dugo čekani romantički šarm. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Operetno veselje kao poziv za ugodnu glazbenu večer

    Opera b.b., Franz Lehár, Vesela udovica

    Piše: Zdenka Weber
    Vesela udovica Opere b. b. publici se očito sviđa, a to nimalo ne čudi jer je riječ o produkciji koja na malom scenskom prostoru gledateljima/ slušateljima pruža veliku dozu zabave, veselja i glazbenih užitaka, mnogo dopadljive glazbe, naglašenoga šarma i ležernosti, a to se kao mogućnost za večernji izlazak i opuštanje trajno može preporučiti. Dakle, za daljnja izvedbe i gostovanja....pročitajte cijeli tekst...
  • Poetično, s postojanim baroknim sjajem

    HNK u Zagrebu, Christoph Willibald Gluck, Orfej i Euridika, koncertna izvedba, solist Maks Emanuel Cenčić, dir. Nikša Bareza, 21. rujna 2017.

    Piše: Zrinka Matić
    Interpretacija M. E. Cenčića sjala je krhkim ali postojanim baroknim sjajem, utjelovljavajući lik mitskog pjevača upravo poetično. Jednostavnost, snažna i iskrena emocija povezana s nepogrešivim, rijetko bogomdanim smislom za stil, mjeru, ukus, izvukli su živi lik iz stare Gluckove partiture. Cenčićeva izvedba vodila nas je zorno kroz priču o Orfeju...pročitajte cijeli tekst...
  • Izuzetan festivalski doživljaj

    68. Dubrovačke ljetne igre: Opera Orlando G. F. Händela

    Piše: Ileana Grazio
    Izuzetan doživljaj ponudile su 68. Dubrovačke ljetne igre izvedbom opere Orlando Georga Fridricha Hȁndela na otoku Lokrum. Brojna publika prevezena je brodicama na poznati otok nadomak Dubrovnika i smještena pod lukove starog Benediktinskog samostana. Ono što nas posebno raduje jest povratak opere u produkciji samog festivala i to prvenstveno na temelju domaćih glazbenih snaga. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Amblematski peristilski naslov

    63. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Ivo Lipanović, red. Dražen Siriščević

    Piše: Zrinka Matić
    Nasuprot blijedoj Cvetelini Vasilevoj, u ulozi princeze Amneris bila je jako dobra talijanska mezzosopranistica Raffaella Angeletti. Ugodan vokal, lijep legato u kombinaciji s verdijanskom frazom učinili su lik Amneris dojmljivim, kulminirajući u sceni sudnice. Iskusni srpski tenor Zoran Todorović uspješno je ostvario ulogu Radamesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komično i virtuozno

    63. Splitsko ljeto, Gioachino Rossini, Seviljski brijač, dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić, premijera 14. srpnja 2017.

    Piše: Zrinka Matić
    Odličan uspjeh splitske premijere, koji je osiguran izborom naslova, sjajnim nizom solista, kao i ansamblima splitskog HNK, ne zanemarujući pritom da su se u svojim kreacijama svi mogli osloniti na režiju Krešimira Dolenčića i na žustro vodstvo Ive Lipanovića, nešto je što priželjkuje svako kazalište. Ovu predstavu svakako bi trebalo zadržati u sezoni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjela dosjetka

    Mala scena, Georg Philipp Telemann: Pimpinone, Glazbeno vodstvo i klavirska pratnja Ivan Pernicki, red. Frana Marija Vranković

    Pimpinone se pokazao kao simpatična predstava, uspjela dosjetka u osuvremenjivanju i prezentaciji djela specifičnog i svakako povijesnog, baroknog glazbenog izraza, ali čija se funkcionalnost - što zbog njezine univerzalnosti, što zbog autorskih postupaka, nije izgubila nego naprotiv - ostvarila u ovoj izvedbi....pročitajte cijeli tekst...
  • Klasična bečka manira

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Emmerich Kálmán, Bajadera, dir. Filip Pavišić, red. Nenad Glavan

    Piše: Sunčana Bašić
    Solisti su karakterno vrlo uspjelo iznijeli svoje uloge – glumački i plesno uz izrazito puno angažmana i rada na liku kojega glume. Pjevački su također solo nastupi u cjelini bili uredni, kao i nastup zbora, ali dikcija im je bila najslabija karika u izvedbi iako je opereta izvedena u prijevodu na hrvatski jezik, tako da je titla iznad scene bio dobrodošla pripomoć ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mo Kranjčević zaklopio je svoju knjigu

    Oproštajni koncert Mo Vladimira Kranjčevića: Zbor i Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, dir. Vladimir Kranjčević, solisti: Rebeka Lokar, sopran, Dubravka Šeparović Mušović, mezzosopran, Tomislav Muže, tenor, Ivica Čikeš, bas, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 10. svibnja 2017.

    Piše: Marija Barbieri
    Ako je izvedba Verdijeva Requiema doista posljednji koncert Mo Vladimira Kranjčevića, onda maestro može biti zadovoljan izvedbom i njezinim prijamom. Bila je to uravnotežena izvedba u skladnom spoju dramatike i kontemplacije, s vrlo prisutnom i naglašenom željom svih sudionika (Orkestar HNK-a u Zagrebu, dva zbora i solisti) da pruže svoje najbolje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambiciozan pokušaj

    29. Muzički biennale Zagreb, 22. – 29. travnja 2017.: Martyna Kosecka, Klothó. Thread of the Tales (Klothó. Splet priča), dir. Berislav Šipuš, red. Krzysztof Cichenski, Zbor i Orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, solisti: Ingrid Haller, sopran, Ivana Srbljan, mezzosopran, Karol Bartosiński, kontratenor, Marko Fortunato, tenor, Nicolas Rigas, bariton, Gradsko kazalište Komedija, Zagreb, 22. travnja 2017.

    Piše: Maja Stanetti
    Prilika da se napiše opera na narudžbu je relativno rijetka. Martyna Kosecka htjela ju je iskoristiti do krajnjih granica i u tome je neizbježno griješila trpajući u sat i pol trajanja sve što zna i što joj pada na pamet. Autorski tim i izbođači svoj su dio posla odradili maksimalno profesionalno tako da praizvedba ipak zaslužuje više od prolazne ocjene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kralj u šlafroku

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Don Carlo, dir. Elio Boncompangi, red. Derek Gimpel

    Piše: Zrinka Matić
    U analizu pjevanja i karakterizaciju uloga ne isplati se ići, jer ovakva režija uništava bilo kakvu glazbenu vjerodostojnost… Pjevači kao da ni u glazbenom dijelu nisu imali pravo vodstvo, ne samo prilikom izvedbe, koja je bila troma, nesugestivna od strane dirigenta Elia Boncompangija, nego i u pripremama: prave verdijanske fraze se gotovo nije moglo čuti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnička aura koja osvaja

    Ciklus Lisinski Arioso: Piotr Beczała, tenor, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Ivo Lipanović, KD Vatroslav Lisinski, 30. ožujka 2017.

    Piše: Zrinka Matić
    Piotr Beczała, odnosno njegov tenorski glas, najvrjedniji je dragulj opernih pozornica, koji zaslužuje posebno mjesto u moru glasova i osvaja ljepotom, volumenom, ujednačenošću, privlačnom muževnom bojom i čvrstinom – „glas koji biste željeli okititi medaljama“ (Opera News). I ne samo glas, nego i interpretaciju i umjetničku auru koju posjeduje i kojom osvaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niz dosjetki i duhovitih detalja

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Sergej Prokofjev, Zaljubljen u tri naranče, dir. Nikša Bareza, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Zrinka Matić
    U ulozi Princa nastupio je američki tenor Michael Robert Hendrick, jedini inozemni gost, koji je oduševio ne samo točnim i u izrazu pogođenim tumačenjem hipohondričnog, razmaženog, a opet pompoznog Princa. Atraktivno režirana i u izvedbi dojmljiva bila je Ivanka Boljkovac kao čarobnica Fata Morgana
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike