Hrvatski repertoar

  • Dvije postave – dva svijeta

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gaetano Donizetti, Don Pasquale, dir. Josip Šego, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Zrinka Matić
    Dok se pjevači u prvoj postavi nisu uspijevali izboriti s muzikalnošću Donizettijeve fraze i režijom koja je to na specifičan način stalno punila, podcrtavala, ocrtavala i nadograđivala, pjevači u drugoj podjeli kao da su svemu pristupili jednostavnije. Počevši od naslovne uloge Don Pasqualea u kojoj je Ozren Bilušić ostvario najviše pjevačke i glumačke domete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Znanje i invencija mladog skladatelja

    Koncertna sezona Hrvatskog komornog orkestra: Praizvedba opere Jelka Blagoja Berse, dir. Miran Vaupotić, Oratorijski zbor crkve sv. Marka Cantores sancti Marci, solisti: Klasja Modrušan, sopran, Nikša Radovanović, tenor, Davor Radić, bariton, Ivica Trubić, bas, Hrvatski glazbeni zavod, 8. studenoga 2016.

    Jelka je probila led koncertnom izvedbom koja je pokazala znanje i invenciju mladoga Blagoja Berse, a možda bi za nju bilo mjesta i na repertoaru neke od hrvatskih nacionalnih kazališnih kuća kao jednog djela iz hrvatske operne baštine ne manje vrijednog u usporedbi sa opusima skladatelja istoga razdoblja i sličnog skladateljskog zapisa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljavanje baštine

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Vatroslav Lisinski, Porin, dir. Mladen Tutavac, red. Ozren Prohić

    Piše: Sunčana Bašić
    Dirigent Mladen Tutavac postigao je stilski autentičnu izvedbu opere. Solisti večeri nastupima su potvrdili kvalitetu cijeloga projekta i pokazali i minucioznost izrade u stilskim detaljima svojih arijskih nastupa. Dalibor Hanzalek u ulozi Kocelina posebice je bio dojmljiv glumački i glasovno u arioznim dijalozima i ansamblima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cio-Cio-San za pamćenje

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Macerata Opera Festival: Giacomo Puccini, Madama Butterfly, dir. Nikša Bareza, red. Pier Luigi Pizzi

    Piše: Zrinka Matić
    Ni u velikim svjetskim opernim kućama nije svakodnevna pojava interpret koji uspijeva osvijetliti partituru na jedinstven način, sudjelujući u stvaranju krajnjeg rezultata jednako toliko koliko i tvorac partiture. Intenzitet interpretacije sopranistice Donate D'Annunzio Lombardi je upravo takav i povlači publiku za sobom u dramu Butterfly sve dublje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opera o mladima s mladima

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jules Massenet, Werther, dir. Ville Matvejeff, red. Fabrizio Melano

    Piše: Marija Barbieri
    Pravo je zadovoljstvo kad dobar orkestar uvodi u operu i već prvim taktovima daje naslutiti da će nam pružiti akustičko zadovoljstvo. Aljaž Farasin (Werther) je umjetnik izrazite muzikalnosti i senzibilnosti, ugodna, dobro postavljenog glasa sa sigurnim visinama, što mu omogućuje kompletno glazbeno-scensko ostvarenje visoke kvalitete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Monumentalno

    Arnold Schönberg, Gurre-Lieder, Orkestar i Zbor Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Simfonijski orkestar i Zbor Hrvatske radiotelevizije, Zbor Muzičke akademije u Zagrebu, Cappella Odak, dir. Nikša Bareza, KD Vatroslav Lisinski, 22. i 24. rujna 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Prva hrvatska izvedba kantate Gurre-Lieder ujednačenih dometa, maksimalne koncentracije i posvećenosti svih opreznih izvođača pod Barezinim vodstvom, svojim je završnim gromovitim pogledom u Sunce zaslužila duboki naklon za upoznavanje s monumentalnim Schönbergovim djelom s početka prevratničkog dvadesetog stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Publika bez daha

    Ciklus Lisinski Arioso: Dmitri Hvorostovski, bariton, dir. Konstantin Oberljan, Simfonijski orkestar grada Kaunasa, Asmik Gregorian, sopran, KD Vatroslav Lisinski, 13. svibnja 2016.

    Piše: Zrinka Matić
    Aleko Sergeja Rahmanjinova nosi mračnu crtu u sebi, ali i romantične ljubavne osjećaje i zanos u kavatini Sav tabor spava, koju Hvorostovski tumači s toplinom i tragikom u glasu, izraženom kroz bujnu dinamiku i znakovite istaknute momente u ariji, sve do snažnog posljednjeg dugog, dugog tona, koji je sve ostavio bez daha, ali ne i sjajnog Hvorostovskog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visine koje ushićuju

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Georg Friedrich Händel, Julije Cezar u Egiptu, dir. Ville Matvejeff, red. Marin Blažević i Oliver Frljić

    Zvijezde večeri bile su Anamarija Knego (Cleopatra), nježna, kristalno čistih melodijskih linija, suptilno izrađenih dinamičkih zapjeva, glumački ležerna i razigrana, i Diana Haller (Julije Cezar) koja se nevjerojatnom lakoćom transformirala u muški lik pjevajući zahtjevne barokne ukrase virtuozno, ritmički besprijekorno i intonativno bez greške ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komika važnija od osjećajnosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u suradnji s Muzičkom akademijom, Akademijom dramske umjetnosti, Akademijom likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkim fakultetom: Georg Friedrich Händel, Agrippina, dir. Tomislav Fačini, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Zrinka Matić
    Puno detalja, možda u nekim trenucima čak i malo previše, držali su našu pozornost zaokupljenom cijelo vrijeme i zabave nije nedostajalo. Ono što je nedostajalo jest malo više udubljenosti u lirsku osjećajnu prirodu pojedinih Händelovih arija, koja se zbog komične, satirične interpretacije radnje, gotovo potpuno izgubila
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gore od razočaravajućeg

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giacomo Puccini, Manon Lescaut, dir. Nikša Bareza, red. Dominique Pitoiset

    Piše: Zrinka Matić
    Unatoč nesuvislim potezima redatelja i nepoticajnom i ravnodušnom dirigiranju te općenito preglasnom orkestru, u prvom redu i jedino tenor Renzo Zulian uspio je probiti se kroz sve to i pokazati vlastitu autentičnu muzikalnost i razumijevanje svoje uloge. Sopranistica Rebeka Lokar pokazala je divan, raskošan glas, ali nas nije uspjela osvojiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U buci i vrevi autoceste

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Robert Homen, red. Lary Zappia

    Ovakav Rigoletto sjajna je autorska priča koja je djelomično izgubila na svojoj snazi zbog neobično sporih tempa, prejakih fortissima koji su u određenim scenama pokrivali soliste i nedovoljno uživljene glazbene orkestralne izvedbe pod rukom maestra Roberta Homena koji još nije dorastao raskošnoj partituri vječne i jedne od najpopularnijih Verdijevih opera ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni dokument ljudske patnje

    11. Dani kršćanske kulture, Dubrovnik, 12. – 21. ožujka 2016.: Diva Grabovčeva – koncertna praizvedba opere, dir. Domeniko Briški, Akademski zbor Pro Musica, Zbor glazbene umjetnosti, solisti i Dubrovački simfonijski orkestar, Crkva sv. Dominika, 12. ožujka 2016.

    Piše: Ileana Grazio
    Domeniko Briški je s posebnim senzibilitetom vodio izvedbu, niti u jednom trenutku nije se osjetila dvojba, sudionici su pokazali odličnu uvježbanost, duboku koncentraciju i emotivni odnos prema djelu. Lik djevojke Dive tumačila je Monija Jarak čiji se mezzosopran razlijegao prostorom od blistavih visina do dubokog položaja u istančanoj muzikalnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak duhovitosti i šarma

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, dir. Natalie Murray Beale, red. Mauricio García Lozano

    Piše: Zrinka Matić
    Jako muzikalan Figaro bio je odličan mladi bariton Matija Meić, siguran pjevač, lijepog glasa i tona. Grofica u izvedbi sopranistice Adele Golac Rilović bila je uvjerljiva, sigurna i scenski pogođena pojava. O samoj režiji nemamo puno toga za reći, jer uz iznimku nekoliko manje-više dojmljivih situacija, nije imala tijek ni ideju, a svakako ni duhovitost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorene su velike mogućnosti

    Kazalište Mala scena i Muzička akademija, Zagreb, Scena 10410, Velika Gorica: Gian Carlo Menotti, Amelija ide na ples, dir. Ante Sladoljev, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Marija Barbieri
    Možemo reći da je jedino Aleksandra Bilanović kao Amelija udovoljila svim zahtjevima svoje nimalo lake uloge. Njezin je glas ugodan, dobro postavljen i vođen i dovoljnog opsega za tzv. prvi fah. Pjevački je sigurna, muzikalna, kultivirana i dobro se snalazi na sceni. Kako se kolokvijalno kaže, od nje bi moglo nešto biti, mogla bi tražiti budućnost u Operi ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike