Opera u svijetu

  • Vječno živa potreba za slobodom

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden. London, Gioachino Rossini, Guillaume Tell, dir. Antonio Pappano, red. Damiano Michieletto

    Piše: Marija Barbieri
    Michieletto je radnju smjestio u novije vrijeme, zanemario povijesne kostime i vrlo jasno proveo ideju djela, naznačio pojedine skupine, pokazao razlike među njima i odredio odnose. U svakom slučaju, maštovita i inteligentna režija koja korespondira s karakterom glazbe, ako se ona iščitava u svoj svojoj umjetničkoj punini a ne samo skladateljskoj vještini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konac djelo krasi

    Metropolitan u Lisinskom: Pietro Mascagni, Cavalleria rusticana / Ruggero Leoncavallo I pagliacci, dir. Fabio Luisi, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Marcelo Álvarez, danas nedvojbeno prvi svjetski tenor u talijanskom repertoaru, blistao je u punom sjaju. Taj inteligentan i muzikalan pjevač besprijekorne vokalne tehnike, prelijepa bogata senzualnog glasa, duboke emotivnosti i velike izražajnosti vodio je svoje Turiddua i Canija, svakoga na svoj način, upravo magistralno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečani umjetnički čin

    Metropolitan u Lisinskom: Gioachino Rossini, Žena s jezera (La donna del lago), dir. Michele Mariotti, red. Paul Curran

    Piše: Marija Barbieri
    Dirigent Michele Mariotti postigao je uzoran protok glazbe u kojoj se harmonično izmjenjuju ljepota dugih fraza bogate melodijske invencije i virtuozne kolorature. Mariotti je pred sobom imao dvije velike majstorice, izvanredne interpretkinje Rossinijeve glazbe, mezzosopranisticu Joyce di Donato (Elena) i kontraaltisticu Danielu Barcellonu (Malcolm) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantastično uprizorenje Dvorca

    Metropolitan u Lisinskom: Petar Iljič Čajkovski, Jolanta / Béla Bartók, Dvorac Modrobradog, dir. Valerij Gergijev, red. Mariusz Treliński

    Piše: Marija Barbieri
    U režijski i scenski izvanrednom, upravo filmskom Dvorcu Modrobradog dominiraju izvrsni protagonisti: ruski bas-bariton Mihail Petrenko, suzdržan, monumentalan u stasu i glasu, te  njemačka sopranistica Nadja Michael. koja se upravo razdavala u pokretu. Pjevački  suvereni bili su gospodari nimalo jednostavna Bartókova glazbenog jezika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napokon normalna predstava

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden, Umberto Giordano Andrea Chénier, dir. Antonio Pappano, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Najbliži svome liku Carla Gérarda bio je Željko Lučić. Njegov je lijep bariton jednako zvučan u cijelom opsegu uloge, visine su mu lake i sigurne. Njegova italianità je neupitna, lakoća fraziranja prirodna i neusiljena. A pritom on je i izvrstan scenski interpret širokog spektra izraza, od prkosa, pobune, vlasti do ljubavi i prijateljstva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U broadwayskom sjaju

    Metropolitan u Lisinskom: Franz Lehár, Vesela udovica, dir. Andrew Davis, red. Susan Stroman

    Piše: Marija Barbieri
    Bila je to spektakularna večer u režiji i koreografiji Susan Stroman, koja je unijela u izvedbu savršenstvo broadwayskih spektakala što je još više istaknulo vrijednost te operete koja se s punim pravom izvodi u opernoj kući. Sva scenska raskoš, taj vizualni sjaj, ne bi bili dostatni za velik uspjeh predstave, da za pultom nije stajao majstor Andrew Davis ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike