Hrvatski repertoar
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Umberto Giordano, Andrea Chénier, dir. Ville Matvejeff, red. Nenad Glavan
Sama režijska zamisao nije bila dovoljno precizna, a i pomalo statično pjevačka. No, bogata glazbena partitura i izvrsni solisti izazivali su publiku na pljesak i odobravanje i na otvorenoj sceni, kao i na kraju same izvedbe. Opera je to koja će svojom glazbenom ljepotom i sjajnim izvođačima još dugo privlačiti operne zaljubljenike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Giacomo Puccini, Tosca, dir. Filip Pavišić, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Dalibor Hanzalek bio je pravo otkriće – likom je idealan Scarpia, a pjevački gotovo isto. Toliko izraza, boja, infleksija u glasu, tako malo kretnji a tako puno značenja u njima – ne vidi se i ne čuje baš često. Hanzalek je rođeni dramski bariton i mislim da smo konačno u Hrvatskoj našli pjevača tog vrlo zahtjevnog i rijetkog faha
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Sicilijanske večernje, dir. Nikša Bareza, red. Janusz Kica
Piše: Zrinka Matić
Adela Golac Rilović kao Hélène dodala je novu dimenziju svom glasu i repertoaru koji pjeva. Velik raspon uloge, golema snaga glasa i koncentracija od početka do kraja predstave, izuzetna pjevačka kondicija koju imaju samo zreli pjevači s puno iskustva, sve to pokazala je Adela Golac Rilović u ovoj ulozi. Posebno iznenađenje bio je bariton Ljubomir Puškarić ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu , Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Traviata, dir. Nikša Bareza, red. Janusz Kica
Piše: Marija Barbieri
Vrstan poznavatelj i proučavatelj Verdijeva opusa Nikša Bareza uspio je na trećoj predstavi opere izraziti svu slojevitost te omiljene partiture zagrabivši duboko u njezinu glazbenu supstancu. Imao je vrlo dobre glavne soliste, sopranisticu Sanja Kerkez, tenora Renza Zuliana i baritona Ljubomira Puškarića te iznenađujuće dobar orkestar ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Opéra Comique, Pariz (u sklopu Festivala francuske kulture u Hrvatskoj Rendez-vous): Claude Debussy, Pelléas i Mélisande, dir. Pascal Rophé, red. Stéphane Braunschweig
Piše: Zrinka Matić
Mélisande Karen Vourc'h nije bila smislen lik, a da je bila, možda bismo sasvim drukčije i bez umora pogledali cijelu predstavu. Vjerujemo da je dirigent Pascal Rophé napravio sve potrebno na samoj izvedbi, jer je djelo koliko je to moguće u formama, tempu, pa i dinamikama imalo glavu i rep, ali on je i odgovoran da izvuče iz glazbenika pravu interpretaciju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ciklus Kanconijer Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a: Koncertna izvedba opere Ljubav i zloba Vatroslava Lisinskog, dir. Mladen Tarbuk, solisti: Evelin Novak, sopran, Domagoj Dorotić, tenor, Leon Košavić, bariton, Giorgio Surian, bas, KD Vatroslav Lisinski, 7. svibnja 2015.
Piše: Zrinka Matić
Ova koncertna izvedba Ljubavi i zlobe Lisinskoga, vrlo je uspjela. Velike zasluge idu Mladenu Tarbuku, posebno u onoj pripremnoj fazi, ali i u samoj izvedbi, kojom je svoju uvjerenost u kvalitete opere Ljubav i zloba uspio prenijeti kako na izvođače tako i na publiku u Lisinskom. Solisti su jako dobro odgovorili zadatku, posebno tenor Domagoj Dorotić ...pročitajte cijeli tekst...
-
28. Muzički biennale Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.: Mladen Tarbuk, Mirela Ivičević, Zoran Juranić, Silvio Foretić, Gordan Tudor, Irena Škorić, Soap Opera, Cantus Ansambl, dir. Ivan Josip Skender, solisti: Gorana Biondić, sopran, Ivana Srbljan, mezzosopran, Miljenko Đuran, tenor, Ozren Bilušić bas-bariton, red. Dora Ruždjak Podolski, Teatar &TD, 22. travnja 2015.
Piše: Zrinka Matić
Silvije Foretić autor je četvrte, možda najuspjelije i najduhovitije, epizode. Skladatelj se s pravim talentom za scenu, za preoblinost operne glazbe, s lakoćom igra s plesnim ritmovima i zabavnim melodijama, katkad citatima ozbiljnih opera, skladajući songove kao u mjuziklu, duete, tercete, dovodeći ih do blještavih vrhunaca u drečavim trozvucima ...pročitajte cijeli tekst...
-
28. Muzički biennale Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.: Finale natjecanja 5-Minute Opera, Festivalski ansambl, dir. Saša Britvić, solisti: Monika Cerovčec, sopran, Krešimir Stražanac, bas-bariton, Hrvatski glazbeni zavod, 21. travnja 2015.
Piše: Zrinka Matić
Pobjednička Kochawaya Martyne Kosecke s pravom je osvojila nagradu publike i žirija. Uz drugonagrađenu operu Dramaturgija jedne strasti Stevena Prengelsa, s narudžbom za orkestralnu skladbu, treću nagradu dobile su opere Sjećanja na Berlin i Fear &(s) the Love čiji će skladatelji Kevin Juillerat i Lina Tonia za sljedeći Biennale napisati komorne skladbe ...pročitajte cijeli tekst...
-
28. Muzički biennale Zagreb: Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Boris Papandopulo, Madame Buffault, dir. Mladen Tarbuk, red. Dora Ruždjak Podolski
Piše: Zrinka Matić
Glazbeni dio priče bio je na visokoj razini. U prvom redu odličan orkestar Muzičke akademije pod vodstvom maestra Mladena Tarbuka svirao je s čujnim angažmanom. Solisti na premijeri i oni na drugoj izvedbi podjednako dobri. Režija Dore Ruždjak Podolski uspjela je pogoditi u srž opere kao i zadržati pa čak i pojačati humor opere ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ivan Brkanović, Ekvinocij, dir. Nikša Baza, red. Igor Pison
Piše: Zrinka Matić
U gotovo ekspresionističkoj maniri Jelu je donijela Dubravka Šeparović Mušović. Dijalozi, posebno oni s Nikom, krajnje britki, i puni snage, ali i mekoće i nježne zaigranosti u odnosu sa sinom. Pjevački vrlo kvalitetna, i još važnije dramski i glazbeno prikladna izraza, mezzosopranistica je predvodila solističku postavu, onako kako je to i zamišljeno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Malden Tutavac, red. Robert Bošković
Piše: Sunčana Bašić
Režija je nizom suvremenih poteza naglasila emocionalnost i pokretljivost likova u inače statičnim arijama, podcrtala plesne i žanr-scene te naročito glumački intenzivirala recitativne dijelove. Sve je rezultiralo neočekivano svježim dinamizmom radnje u koji se lijepo uklopila glasovna podjela uloga s prevladavajućim verdijevskim osobinama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i C.I.C.T – Théâtre des Bouffes du Nord: Frédéric Verrières. Mimi, dir. Jean Deroyer, red. Guillaume Vincent
Piše: Zrinka Matić
Ne možemo reći da je Mimi umjetnički prozaična, te kategorije nisu za nju. Ne možemo reći da je loše pripremljena ili neuvježbana. Mogli bismo je odrediti kao pomalo pretencioznu igrariju, namjerno bez velikih umjetničkih ciljeva, u kojoj su umjetnost i dubina unaprijed odbačene, kao bespotrebne, smiješne i ograničavajuće ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv