Opera u svijetu

  • Nije zlato sve što sja

    Teatro alla Scala, Milano: Ludwig van Beethoven, Fidelio, dir: Daniel Barenboim, red. Deborah Warner (izravni radio prijenos)

    Piše: Marija Barbieri
    Očekivati je bilo da će umjetnički ravnatelj Daniel Barenboim odabrati najbolje svjetske pjevače za otvaranje sezone u Scali. Kako je onda mogao izabrati njemačkog tenora Klausa Floriana Vogta za Florestana?! Kad je Vogt počeo svoju ariju lagano smo se podsmjehnuli. Florestan je izgladnjeli zatočenik, ali to ne znači da mu je i glas onemoćao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usklađenost redatelja i dirigenta

    Oper Graz (Opera u Grazu): Georg Friedrich Händel, Kserkso (Xerxes), dir. Konrad Junghänel, red. Stefan Herheim

    Piše: Ivan Ćurković
    Partituru smo čuli u gotovo integralnom obliku, s tek nekoliko manjih dirigentsko-redateljskih rezova u drugom i trećem činu. Tim je proturječnije što se činilo kao da je ova opera lišena ozbiljnijih tonova. To djelimice možemo pripisati komičnome i distanciranome Herheimovom pristupu koji očuđuje likove, no možda i iz dirigentskoga vodstva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota jednostavnosti

    Slovensko narodno gledališče Ljubljana: Anton Foerster, Gorenjski slavuj (Gorenjski slavček), dir. Marko Gašperšič, red. Vito Taufer

    Piše: Marija Barbieri
    Martina Burger u naslovnoj je ulozi pokazala lakoću u koloraturama te toplu i srdačnu glumu. Predstavu je sigurnom rukom vodio iskusni Marko Gašperšič. I u dobroj svirci orkestra, i kompaktnim nastupima zbora te solističkim dionicama pjevača postigao je eleganciju i protočnost što i jest najveća privlačnost te romantične partiture
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Romantično ispričana lirska operna bajka

    Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk

    Piše: Marija Barbieri
    Sjajan orkestar Metropolitana sjajno je svirao i u punoj mjeri otkrivao veliko glazbeno bogatstvo krasne partiture opere. Karizmatična Renée Fleming nije više u naponu snage, ali je toliko velika umjetnica da ostvaruje potresnu kreaciju naslovnog lika vodene vile. Na optimalnom vrhuncu su Piotr Beczala (Knez) i John Relyea (Vodenjak)
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike