Opera u svijetu

  • Konac djelo krasi

    Metropolitan u Lisinskom Georg Friedrich Händel, Julije Cezar, dir. Harry Bicket, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Režija Davida McVicara je očaravajuća, sjajna, duhovita, s brzim izmjenama prizora i ugođaja, ukusno uravnotežena, maksimalno moderna i maksimalno izražajna, duboka u ideji, virtuozna u realizaciji. A što je postigao od svojih interpreta koji su na sceni ne samo pjevali nego i igrali kao dramski glumci – o tome možemo samo sanjati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susret s ekspresionizmom na visokoj razini

    27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Slovensko narodno gledališče iz Maribora, Slovensko narodno gledališče iz Ljubljane i Europska prijestolnica kulture Maribor 2012., Marij Kogoj, Crne maske, dir. Marko Hribernik, red. Janez Burger

    Piše: Marija Barbieri
    Crne maske fascinantno su djelo, toliko raznovrsno, bogato i raskošno u ideji, što pruža mogućnost za izvedbenu raskoš. Slovenski su umjetnici ponudili veliku predstavu, poglavito u scenskoj i orkestralnoj realizaciji. Vokalni segment izvedbe ponešto je zaostajao u dojmljivosti likova, osim sjajnoga Jože Vidica u glavnoj ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad Nijemci slave Wagnerovu obljetnicu

    Sumrak bogova Richarda Wagnera u Ludwigshafenu, Stuttgartu i Mannheimu

    Piše: Ivan Ćurković
    Mnoge predstave Sumraka bogova teško podnose breme zaokruživanja Wagnerova megalomanskog nauma. Premda na glazbenom planu Stuttgart jednoznačno prednjači nad Ludwigshafenom i Mannheimom, Nationaltheater Mannheim pokazao je da zna realizirati i u kazališnom smislu itekako relevantne projekte
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povremena nesuglasja

    Nationaltheater Mannheim: Giuseppe Verdi, Don Carlo, dir. Alois Seidlmeier, red. Jens-Daniel Herzog

    Piše: Ivan Ćurković
    Muzikalnost i interpretacijsko umijeće temelj su svakoj uspješnoj pjevačkoj karijeri, a Marko Špehar je to u svojoj interpretaciji Filipa II i na smion način dokazao. Način na koji barata svojim glasom kao da ukazuje da je rizik da se pritom preforsira smanjio na minimum, što je svakako bitno za daljnju karijeru tog mladoga pjevača
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Različitost raznolikih dometa

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House, Petar Iljič Čajkovski, Evgenij Onjegin, dir. Robin Ticciati, red. Kasper Holten

    Piše: Marija Barbieri
    Bugarska sopranistica Krassimira Stoyanova jedina je znala što su Puškin i Čajkovski i posve je usvojila Tatjanu. Lijepo je pjevala, profinjeno muzicirala i uvjerljivo igrala. Ali malo je previše prešla dobnu granicu lika, barem u prvom dijelu opere. Ugledni britanski bariton Simon Keenlyside bio je preglumljen a ni glasovno nije u vrhunskoj formi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga svevremene umjetničke istine

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Michele Mariotti, red. Michael Mayer

    Piše: Marija Barbieri
    Željko Lučić pjevački je izrazio psihološki kompleksan emotivni svijet i učinio svoj lijep verdijanski glas, besprijekoran legato, vođenje fraze u širokom luku, vladanje bogatom paletom dinamičkih nijansi i vrhunsku muzikalnost, podatnim oruđem u crtanju Rigoletta. Bio je to rijetko cjelovit lik koji je živio na sceni punim životom snažne umjetničke kreacije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jerkuničin temelj za dalja gostovanja

    Opera u Frankfurtu: Richard Wagner, Walküra, dir. Sebastian Weigle, red. Vera Nemirova

    Piše: Ivan Ćurković
    Ante Jerkunica je kao Hunding dobro se uklopio među kolege na pozornici Opere u Frankfurtu. U vokalnome smislu ulogu je otpjevao samouvjereno i sigurno, što se prikladno nadopunjavalo s glumačkim nastupom. U glazbenome se smislu u konačnici u predstavi radi možda i o višim dometima nego u kazališnom, što zaokružuje pozitivni dojam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Verdi u modernom ali kvalitetnom rukopisu

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Krabuljni ples, dir. Fabio Luisi, red. David Alden

    Piše: Marija Barbieri
    Kad smo već izgubili svaku nadu da će se u Verdijevoj godini pronaći idealan verdijanski lirico spinto tenor, Marcelo Álvarez potvrdio se u svoj punoći vokalnog sjaja, pjevačko-tehničke osposobljenosti i bogatstva emocija. Álvarez je bio doista sjajan u jjednoj od pjevački najtežih tenorskih uloga koja pruža velike mogućnosti u glazbenoj i scenskoj karakterizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pregnantna jednostavnost

    Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Maria Stuarda, dir. Maurizio Benini, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Američka mezzosopranistica Joyce DiDonato gotovo je savršeno interpretirala naslovni lik: prelijepe duge legato fraze, piana koja se protežu kroz nekoliko taktova i zamiru u pianissimu, izvanredno vladanje pjevačkom i dramskom komponentom uloge. Uglavnom, inteligentno i emotivno maestralno ostvarenje! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunski umjetnički užitak

    Metropolitan u Lisinskom: Hector Berlioz, Trojanci dir. Fabio Luisi, red. Francesca Zambello

    Piše: Marija Barbieri
    Poznavajući Susan Graham kao Gluckovu Ifigeniju, od nje smo očekivali najviše i najbolje i to smo dobili. Ona je ne samo izvrsna pjevačica nego umjetnica koja može potresti u vrlo zahvalnoj ali preteškoj ulozi Didone. Mladi Bryan Hymel! je lijepim glasom lirico-spinto tenora suvereno svladao goleme pjevačke zahtjeve uloge Eneje i donio je krajnje sugestivno ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike