Hrvatski repertoar
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Ivo Lhotka-Kalinski, Svijetleći grad, dir: Nada Matošević Orešković, red. Saša Broz
Piše: Marija Barbieri
Da bi cijeli pothvat bio više nego opravdan zasluga je i cjelokupne glazbeno-scenske realizacije koja odaje visoko profesionalni pristup. Pokretačice glazbene i scenske radnje imale su pred sobom inteligentan pjevački ansambl na čelu s Robertom Kolarom (Jaki) i Sergejem Kiselevim (Mršavi). Uz bok im je bila Nataša Antoniazzo kao Žena u žutoj haljini ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku, Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Benjamin Britten, The Turn of the Screw / Okretaj zavrtnja, dir. Nada Matošević Orešković / Aleksandar Kojić, red. Ozren Prohić
Svaka scena, svaka emocija, svako psihološko stanje, svaka nijansa raspoloženja i cijela atmosfera djela na sceni je sjajno svirana, i pjevana. Bilo je očigledno da su se dirigentica Nada Matošević Orešković i redatelj Ozren Prohić vrlo dobro razumjeli i vrlo temeljito, sa svim sudionicima, pripremili ovo komplicirano ali sjano malo operno djelo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Engelbert Humperdinck, Ivica i Marica, dir. Saša Britvić, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Marija Barbieri
S cjelokupnom, pogotovo scenskom i vokalnom realizacijom, Ivice i Marice možemo uglavnom biti zadovoljni. Pohvale ponajprije idu muzikalnom redatelju Ivanu Leu Lemu, i njegovoj autorskoj ekipi, Posebno je uspio kostim Vještice koji je briljantno nosila i scenski dominirala naša snažna umjetnička ličnost Ivanka Boljkovac. I ostali solisti bili su na visini ...pročitajte cijeli tekst...
-
53. Glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 9. srpnja – 14. kolovoza 2013.: Orkestar i Zbor Società Filarmonia, Udine, Italija, Giuseppe Verdi, Attila, dir. Alfredo Barchi, Rimski forum (pred sv. Donatom), 25. srpnja 2013.
Naslovnu ulogu tumačio je bas Jon Pescevich čiji je glumački nastup bio kvalitetniji od pjevačkog. Njegovu pjevu nedostajalo je punoće tona, kao i logičnog vođenja glazbenih fraza. U tome su mnogo bolji bili sopranistica Eva-Maria Misinski (Odabella) i tenor Kang Sung Chan (Forest), čiji su lirski glasovi najbolje došli do izražaja u duetima
...pročitajte cijeli tekst...
-
59. Splitsko ljeto: Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split i Hrvatska radiotelevizija: Richard Wagner, Ukleti Holandez, dir. Tonči Bilić, red. Branko Brezovac
Piše: Marija Barbieri
S troje vrsnih solista, kao što su to Kevin Short u naslovnoj ulozi, Indra Thomas kao Senta i Luciano Batinić kao Daland, realizira se bolja predstava! Branko Brezovac nesumnjivo je maštovit redatelj, ali se teško oteti dojmu da ne poznaje zakonitosti opere (bitno različite od onih u drami), a teško je reći poznaje li i glazbu, jer je mnogo toga bilo u nesuglasju s njom. ...pročitajte cijeli tekst...
-
64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: Wolfgang Amadeus Mozart, Così fan tutte, dir. Gilmour Oliver, red. Burgess Sally (u suradnji s Fondacijom Music Without Frontiers, London, i Ageventom, Dubrovnik), Park umjetničke škole, srpanj 2013.
Piše: Ileana Grazio
Svi solisti nisu uvijek bili pjevački i glumački na visini koju smo očekivali. Izdvojili bismo Despinu Ingrid Vetlesen koja je imala dobre zapjeve i razigranost, a svakako iznad svih bio je iskusni i izvrsni Giorgio Surjan u ulozi Don Alfonsa. Ako se već redateljski opera modernizirala, onda se mogao skratiti drugi čin ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. Dubrovački međunarodni operni festival Hommage Tino Pattiera, Dubrovnik, 3. – 6. srpnja 2013.
Piše: Ileana Grazio
Dubrovčani i njihovi gosti uživali su u programu kojeg je izvodila međunarodna glazbenička imena, umjetnici koji iza sebe imaju odlične reference i članovi su istaknutih opernih kuća te Simfonijski orkestar Nacionalnog teatra za operu i balet iz Tirane s šefom dirigentom Zhani Cikom, kojem su se pridružili dirigenti Noorman Widjaja i Nikolaj Žličar ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Josip Šego, red. Olivier Tambosi
Piše: Marija Barbieri
Veliko, ugodno iznenađenje priredila je raskošnim glasom i sigurnim pjevom Nikolina Pinko u teškoj ulozi Donne Anne. Dirigent Josip Šego ravnao je izvedbom za koju većih zamjerki nema, ali joj mnogo nedostaje. Ipak, ovaj Don Giovanni ostvaren je s našim snagama, mnogo boljima od uvoznih na premijeri, i s time možemo i trebamo biti zadovoljni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Vincenzo Bellini, Norma, dir. Filip Pavišić, red. Dejan Miladinović
Piše: Marija Barbieri
Bellinijeva glazba nesmetano je prosipala svoju jedinstvenu ljepotu. I svi su izvođači tome pridonijeli. A nije li prvenstvena dužnost izvođača da u prvi plan stave autora i prenesu njegove vrijednosti onima koji su došli da ih prime? Pravi umjetnici rukovode se takvim shvaćanjima. Osječka Norma vrijedna je stepenica na tom putu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Muzička akademija u Zagrebu i Kazalište Mala scena, Zagreb: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, red. Ivica Šimić i Cynthia Hansell-Bakić
Piše: Marija Barbieri
Suverenom sceničnošću imponirali su neodoljivo ljupka Buga Marija Šimić kao Susanna i Emil Martinović kao Figaro. On treba još umekšati i zaobliti svoj nastup, a ona poraditi na dahu i frazi. Osobno najviše me se dojmio najmlađi, bariton Luka Ivoš u ulozi Grofa. Ima u njemu ono nešto, elementarna muzikalnost i finoća s kojom se rađa
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Daniele Zanettovich, Marco Polo, dir: Nada Matošević Orešković, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Osobito je bogato zvučao orkestar u kojemu je Zanettovicheva partitura blistala svom svojom profinjenošću. Svi su solisti, na čelu s Vedranom Šimić bili na visokoj profesionalnoj razini, Riječka praizvedba Marca Pola primjer je kako opera može i danas zaživjeti ako zadržava specifična obilježja toga žanra. I, ako je u svim komponentama dobro realizirana ...pročitajte cijeli tekst...
-
27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Solisti, Zbor i Simfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, Igor Stravinski, Slavuj, dir. Mladen Tarbuk, red. Dora Ruždjak Podolski
Mladi talentirani solisti, studenti solo pjevanja na Muzičkoj akademiji, zaista su profesionalno odradili svoj posao uz dojmljivo snalaženje u zahtjevnim melodijskim zamislima Stravinskog. Slavuja je pjevala studentica sopranistica Ilijana Korać, koja je publici itekako dala naslutiti što se od nje može očekivati za koju godinu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Lohengrin, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht – druga podjela glavnih uloga
Piše: Marija Barbieri
Adela Golac Rilović zablistala je kao Elsa iz snova. Prekrasne pojave, uvjerljive scenske igre, prelijepih piana, dugim legato frazama svoga lijepog glasa, bez ijednog forsiranog tona a uvijek dovoljno zvučna, suvereno se kretala gustim tkivom Wagnerove partiture. Pjevala je, muzicirala i ispunjala gledalište karizmom autentične umjetničke osobnosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Lohengrin, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht
Piše: Marija Barbieri
Napokon smo u središnjoj nacionalnoj opernoj kući duge i bogate tradicije doživjeli Predstavu – jedno od stožernih djela opernog repertoara u izvedbi bez slabe točke! Dobri su bili svi solisti, Orkestar Opere HNK-a svirao je na respektabilnoj razini, a Zbor Opere zvučao dobro i kompaktno. I scenski dio bio je na visini ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Antonello Allemandi, red. Bálazs Kovalik
Piše: Marija Barbieri
Svesti Verdija na puki glazbeni predložak na kome će netko eksperimentirati vlastite ideje i s njime se besramno poigrati – to je uvreda za Verdija, velika i neoprostiva uvreda. Praviti iz opere grotesknu parodiju, uvreda je za operu kao glazbeno-scensku vrstu, a prikazati takav nemušti uradak uvreda je za publiku ...pročitajte cijeli tekst...
-
Elīna Garanča i Ho-yoon Chung, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Karel Mark Chicon, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 21. siječnja 2013.
Piše: Marija Barbieri
Elīna Garanča nije odabrala repertoar po kojemu je postala slavna, no u glasovitoj ariji Dalile Mon cœur s' ouvre à ta voix pokazala je sve svoje velike kvalitete ali i ograničenja. Njezin je glas ugodan, posve ujednačen, besprijekorno vođen i pažljivo kontroliran, intonacija savršena, pridržavanje notnog teksta uzorno, a muzikalnost naglašena
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Vid Balog – Krešimir Batinić, Operetni express 2013, dir. Krešimir Batinić, red. Damir Lončar
Piše: Irena Paulus
Operetni express zamišljen je i izveden u euforičnom prednovogodišnjem duhu, u mnogim slučajevima s aluzijama na čuveni koncert u Beču ali bez prave podrške (i, možda, s premalim brojem proba). No, bez obzira na to, publika je bila iznimno dobronamjerna – cijenila se ideja (a kvaliteta će se razraditi dogodine) – tako da su svi uživali ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv