Opera u svijetu
-
Metropolitan u Lisinskom: Wolfgang Amadeus Mozart, Titus (La clemenza di Tito), dir. Harry Bickett, red. Jean-Pierre Ponnelle
Piše: Marija Barbieri
Sklad boja, stilizirani kostimi u mješavini vremena skladanja opere i odvijanja radnje (I. stoljeće), monumentalna, ali i gotovo prozračna scena koja je ostavljala prostora za odvijanje radnje, odreda vrsni interpreti na čelu s izvanrednom Elīnom Garančom u ulozi Seksta te sjajno dirigentsko vodstvo Harryja Bicketta rezultirali su izvedbom za potpuno uživanje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera u Frankfurtu: Claude Debussy, Pelléas i Mélisande, dir. Friedemann Layer, red. Claus Guth
Piše: Ivan Ćurković
Christian Gerhaher kao Pelléas iskazao se suptilnim osjećajem za glazbenu interpretaciju, ali i silovitošću i voluminoznošću u visokom registru, opovrgnuvši predrasude o nedovoljnoj prodornosti glasa specijaliziranog za lied, no priznajem da mi je često nedostajao njegov prepoznatljiv timbar budući da je na trenutke zvučao kao tenor ...pročitajte cijeli tekst...
-
Mannheimer Mozartsommer, 1. – 8. srpnja 2012.: Wolfgang Amadeus Mozart, Titus; Johann Christian Bach, Temistocle
Piše: Ivan Ćurković
Scenografija Joachima Schlömera za operu Temistocle, ponudila je vizualno originalna rješenja, no predstava je zakazala na kazališnome planu zahvaljujući genijalnoj ideji da se opera koja inače traje više od tri sata izostavljanjem svih recitativa (osim onih accompagnato) svede na manje od dvije trećine trajanja! ...pročitajte cijeli tekst...
-
4. festival Opera Selecta: Elena Zaremba, mezzosopran, Alexei Tanovitski, bas, Kula Kamerlengo, Trogir, 6. kolovoza 2012.
Piše: Tonći Šitin
Zaremba i Tanovitskii imaju sjajno impostirane glasove koji demonstriraju značaj intonacije, tempa, ritma, akcenta, dikcije i dinamike. Interpretaciju Elene Zarembe karakteriziralo je dinamičko i psihološko nijansiranje i glazbena inteligencija s virtuoznom primjenom piana kao odlikom koja dolazi do posebnog izražaja u ruskim romansama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera u Stuttgartu: Jean Philippe Rameau, Plateja (Platée), dir. Ch. Curnyn, red. C. Bieito
Piše: Ivan Ćurković
Jedina uloga koja se ističe uz naslovnu je gotovo jednako ekstravagantna Ludost (La Folie) koju je tumačila sopranistica Ana Durlovksi, Bieito je nastup Ludosti osmislio kao glamurozni nastup rock zvijezde te se Durlovski osim s brojnim glazbenim akrobacijama uspješno nosila i sa elaboriranim scenskim nastupom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Pfalztheater Kaiserslautern: Modest Petrovič Musorgski, Boris Godunov, dir. Til Hass, red. K. J. Schildknecht
Piše: Ivan Ćurković
U petoj slici Batinić je ponudio čitav dramatski dijapazon preobrazbi koje uloga zahtjeva, ne dopustivši da glazbeni i glumački napori ni na trenutak pomute zvonkost i jasnoću timbra njegova glasa. Desilo se ono po čemu se trenuci na opernoj sceni pamte: pjevačko i glumačko međusobno se nadograđivalo i oplemenjivalo, a žar se prelijevao iz jednoga registra u drugi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Deutsche Oper Berlin: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, dir. Friedemann Leyer, red. Götz Friedrich
Piše: Ivan Ćurković
Korektnoj i prosječnoj podjeli uloga ove predstave zasigurno je dobrodošla doza mladenačkog temperamenta Marka Mimice koji se bez teškoća nametnuo svojom kreacijom Figara. Dobiti glavnu ulogu u Deutsche Oper u Berlinu nešto je o čemu većina hrvatskih pjevača njegove generacije može samo sanjati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Händel-Festspiele Göttingen, 17.-28. svibnja 2012.: Georg Friedrich Händel, Amadigi, dir. Andrew Parrott, red. Sigrid T'Hooft; Le Petit Concert Baroque; Young Amadigi
Piše: Ivan Ćurković
Händel je unatoč manjem broju izvođača, u Amadigiju maksimalno aktivirao skladateljsku invenciju. Unatoč tome što se u operi izmjenjuju arije samo četiriju ženskih glasova uz tek dva dueta, glazbeno je lice partiture izrazito raznoliko. A solistice su, unatoč mladoj dobi, educirano o finesama izvedbene prakse rane glazbe tumačile svoje zahtjevne uloge ...pročitajte cijeli tekst...
-
Pfalztheater Kaiserslatuern: Richard Wagner, Parsifal, dir. Uwe Sandner, red. J. Reitmeier
Piše: Ivan Ćurković
Zagreb pokazuje da nije provincijalan time da se zna istaknuti individualnim glazbenim postignućima visokoga dometa, u odnosu na veću ujednačenost i ravnomjernost u Kaiserslatuernu. Zagrebačkom Parsifalu nedostajala je cjelovitost, zaokruženosti na kazališnom planu, pogotovo u domeni režije
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Jules Massenet, Manon, dir. Marco Armiliato, red. Laurent Pelly
Piše: Marija Barbieri
Anna Netrebko lijepo pjeva, iako joj je glas nakon poroda otežao pa joj krajnje visine (kojih u Manon ima u obilju) nisu tako lake kao prije. Odlično izgleda, dobro glumi – nema prigovora, ali je ne doživljavamo kao Manon. Bila je to premalo francuska Manon, premalo je u njoj bilo Masseneta koji osvaja svojom specifičnom bojom i šarmom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, La Traviata, dir. Fabio Luisi, red. Willy Decker
Piše: Marija Barbieri
Natalie Dessay ima idealnu figuru i bogato scensko iskustvo što je redatelj obilato koristio tražeći igru kao u dramskom teatru, ali je u prvom činu toga bilo ipak previše. U nastavku takve vratolomije nisu više bile potrebne pa je i Natalie Dessay bila uspjelija i uvjerljivija, čak i opuštenija, a u trećem činu upravo fenomenalna. Tu smo joj sve oprostili, jer nas je potresla ...pročitajte cijeli tekst...
-
Händel-Festspiele Karlsruhe: Georg Friedrich Händel, Alessandro, dir. Michael Form, red. Alexander Fahima
Piše: Ivan Ćurković
Dirigent Michael Form uspio se prikloniti interpretacijskom trendu silovitog i naelektriziranog sviranja, a da pritom istakne fine dinamičke i instrumentacijske kontraste. S iznimkom nastupnih arija, i solisti su glasovno znali premostiti prostor. U cjelini, Alessandro se može smatrati vrlo uspješnom predstavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Ernani, dir: Marco Armiliato, red: Pier Luigi Samaritani
Piše: Marija Barbieri
Ferruccio Furlanetto ima sve ono što je potrebno da verdijanski pjevač bude prvorazredan – savršenu belkantističku frazu savršeno ujednačena glasa i otmjenost u izrazu. Ima sposobnost da u pjevanje unese sve nijanse u interpretaciji, a da pritom ne lomi besprijekoran luk te nikada, baš nikada ne forsira i pokuša učiniti glas većim nego što jest ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Sumrak bogova, dir. Fabio Luisi, red. Robert Lepage
Piše: Marija Barbieri
Zadivljujuće je kako Deborah Voigt i Jay Hunter Morris imaju snažne dramske glasove i kako uvjerljivo i s toliko neposrednosti i svježine i lirskog nadahnuća tumače svoje mlade junake. Zadivljujuće je i s kojom se lakoćom nose sa svojim ekstremno teškim pjevačkim dionicama i pri tome se kreću scenom nadasve prirodno, ali i suvereno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Barokni skladatelji, The Enchanted Island (Začarani otok), ideja i libreto Jeremy Sams, dir: William Christie red. Phelim McDermott
Piše: Marija Barbieri
Izvođači su, gotovo svi, bili prvorazredni a dominirala je u ulozi Sycorax irsko-američka mezzosopranistica Joyce DiDonato. Jednostavno, bila je savršena u ljepoti glasa, vrhunskom pjevanju, vrhunskoj muzikalnosti i uvjerljivoj scenskoj igri. Teško bi bilo reći je li virtuoznije izvodila obilje koloraturnih ukrasa ili muzikalnije lirske emotivne arije dugih lukova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Georg Friedrich Händel, Rodelinda, dir. Harry Bicket, red. Stephen Wadsworth
Piše: Marija Barbieri
Renée Fleming sjajna je i potresna interpretkinja i to je došlo do punog izražaja u mirnijoj Rodelindinoj ariji u trećemu činu koju je izvanredno donijela. Ali u arijama punima vatrometima ukrasa, kakva je primjerice posljednja, nije više ono što je bila. Pjevati Händela vrlo je teško, no unatoč svemu Renée Fleming bila je velika
...pročitajte cijeli tekst...
-
Spektakli u CineStaru: Teatro Comunale di Bologna, Giuseppe Verdi, Ernani, dir. Bruno Bartoletti, red. Beppe di Tomasi
Piše: Marija Barbieri
Don Ruy Gomez de Silva u interpretaciji izvanrednog Ferruccia Furlanetta bio je upravo savršen. Nevjerojatno je da taj umjetnik i poslije 37 godina karijere ima netaknut glas a da o vrhunskoj interpretaciji, uzornom belkantu, verdijanskoj frazi dugoga luka i suvereno svladanoj cabaletti te maestralnom scenskom držanju i glumi i ne govorimo ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike