Hrvatski repertoar

  • Nakon pola stoljeća čekanja

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Umjetnička akademija, Splitu, Ivo Tijardović, Dioklecijan, dir Hari Zlodre, red. Goran Golovbko

    Dirigent Hari Zlodre zaslužan je za kvalitetan zvuk i dobru usklađenost izvođača. Kod pjevača posebno su se iskazali Marijo Krnić (Dioklecijan) i Antonija Teskera (Valerija). Nastup zbora Umjetničke akademije kojeg bio bi izražajniji i podatniji da su pjevači stajali, a ne sjedili, a studentski orkestar pojačan sviračima splitske Opere bio je vrlo dobar ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspon osječkog ansambla

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Ivan pl. Zajc, Nikola Šubić Zrinjski, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin

    Piše: Sunčana Bašić
    Operu je pjevački nosio glasovno izrazito skladan par Valentina Fijačko u ulozi Jelene i Domagoj Dorotić kao Juranić. koji su uživljeno tumačili uloge, bez opterećenosti vokalnom tehnikom. Lakoća i temperamentnost izvedbe u to dvoje pjevača plijenili su pozornost publike. Prva ovosezonska osječka operna premijera u cijeloti je uspjela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj istinske zvijezde

    Ciklus Lisinski subotom: Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Ivan Repušić, solisti: Ljudmila Monastirska, sopran, Marko Mimica, bas-bariton, Ilijana Korać, sopran, KD Vatroslav Lisinski, 3. studenoga 2012.

    Piše: Zvonimir Bajević
    Glas Ljudmile Monastirske nesvakidašnje je moćan, pun volumena, a istovremeno lakoćom ispunjava sve inotnacijske i tehničke zahtjeve. Predispozicije su to, koje su uz njezino suvereno vladanje na sceni, odmah osvojile sve u publici i povukle Simfonijski orkestar HRT-a na čelu s Repušićem prema višoj interpretativnoj razini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicija koju ne smijemo zaboraviti

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Blagoje Bersa, Postolar od Delfta, dir. Ivan Josip Skender, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Marija Barbieri
    Ovaj Postolar od Delfta imao je sreću da u pjevačkom smislu u objema podjelama uloga nije bilo slabe točke. Iskusni majstori skladno su se slagali s mladim snagama. Vitomir Marof kao Piet, iskazao se besprijekornim vokalno-pjevačkim kvalitetama i scenskom izražajnošću, a Ljubomir Puškarić svladao je sve zahtjeve iste uloge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Senzacionalna Lucia

    Opera gala kraljice belkanta: Elena Moşuc, sopran, Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a, dir. Ivo Lipanović, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 22. rujna 2012.

    Piše: Marija Barbieri
    udio Zbora HRT-a bio je korektan, ali to nije dostatno. Činilo nam se da slušamo dva filma: s jedne strane besprijekorno muziciranje sopranistice Elene Moşuc koja vrlo dobro poznaje stil belkanta i isto tako njezina pratitelja na staklenoj harmonici Sasche Reckerta, a s druge sve ostale kojima je taj stil izvedbeno vrlo daleko
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrlo promišljeno ali bez energije

    58. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Nikša Bareza, red. Ivo Guerra

    Piše: Marija Barbieri
    Svidio nam se novi splitski Nabucco više ili manje – pitanje je ukusa i sklonosti. Ali nesporno je da je to ozbiljna, profesionalno realizirana predstava koja u svim segmentima poštuje zakonitosti dobrog glazbeno-scenskog ostvarenja. Budući da toga nismo baš uvijek svjedoci, zaslužuje našu punu pozornost i priznanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljivo i za sjećanje

    Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Giuseppe Verdi, Moć sudbine, dir. Nada Matošević Orešković, red. Ozren Prohić (u HNK-u u Zagrebu)

    Piše: Marija Barbieri
    Troje nositelja iznimno teških glavnih uloga – Olga Kaminska (Leonora), Luis Chapa (Don Alvaro) i Siniša Hapač (Don Carlo) – hrabro se nosilo s njihovim golemim zahtjevima, u cjelini ih uspješno svladavajući, pa su interpretativnom uvjerljivošću i apsolutnim vladanjem scenom pokrili neke manje vokalne nesavršenosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh s pokrićem

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: GIoachino Rossini, Seviljski brijač, dir. Mladen Tutavac, red. Krunoslav Cigoj

    Piše: Sunčana Bašić
    Robert Adamček u ulozi Figara posebno je ugodno iznenadio. Mladi osječki pjevač u svojoj prvoj glavnoj ulozi zablistao je već odlično otpjevanom nastupnom arijom, a cijelom je operom dominirao njegov glumački i pjevački šarm. Visoka pjevačka tehnika i jasna dikcija došle su do izražaja u parlando dijelovima, ali i osjetljivim recitativo secco
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prava premijera

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Leoš Janáček, Jenůfa, dir. Srboljub Dinić, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Htjeli to priznati ili ne, operu nose solisti. Kad su oni dobri i uvjerljivi, mnogo se toga nedobrog proguta. Adela Golac Rilović donijela je cjelovitu, potresnu kreaciju, bila je glasom i stasom, pjevanjem i glumom idealna Jenůfa. Stjepan Franetović bio je sjajan Števa – glasovno moćan, pjevački suveren i glumački sugestivan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crkvenjarkina Jenůfa

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Leoš Janáček, Jenůfa, dir. Srboljub Dinić, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Ivanka Boljkovac (Crkvenjarka) apsolutno je dominirala predstavom. Svi drugi, uključujući i protagonisticu, ostali su tu negdje. Nema im se što prigovoriti, ali ni posebno istaknuti. Tamara Franetović Felbinger korektno je otpjevala i odigrala Jenůfu, Roman Sadnik i Albert Bonnema, solidno su donijela Lacu i Števu, ali nisu bili uvjerljivi mladi seoski momci ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj domaćih zvijezda

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Parsifal , dir. Saša Britvić, red. Kurt Josef Schildknecht – novi solisti

    Piše: Marija Barbieri
    U golemoj ulozi Gurnemanza u punom je sjaju zasjao Luciano Batinić u svojemu dosad zacijelo najvećem i najtežem pjevačko-scenskom podvigu u karijeri. To nije bio samo Batinić krasna glasa nego Batinić umjetnik koji se pokazao dostojnim tumačem te složene uloge. Kundry Dubravke Šeparović Mušović bila je još bolja no lani
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nezanemarivo ali nedostatno

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giacomo Puccini, Manon Lescaut, dir: Nada Matošević, red. Janusz Kica

    Piše: Marija Barbieri
    Redatelj Janusz Kica nije ponovio uspjeh svoje riječke Traviate, kojoj je dao novu dimenziju, ali tada su mu u prilog išli svi sudionici pa je tu ideju mogao uspješno realizirati i sprovesti. Ne može se Gabrieli Georgijevoj odreći inteligentan pristup ulozi. No nije likom Manon, a ni njezino pjevanje nije onakvo kakvoga se sjećamo iz Gioconde ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad eliksira nema dovoljno

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gaetano Donizetti: Ljubavni napitak, dir. Pietro Rizzo, red. Cesare Lievi

    Piše: Marija Barbieri
    Ništa u ovom Ljubavnom napitku nije bilo idealno, počevši od dirigenta Pietra Rizza. Ipak, Domagoj Dorotić (Nemorino) glasom i stasom upućuje na tenora s budućnošću u lirico spinto repertoaru. Ugodno ga je bilo slušati, pjevao je meko i zaobljeno, zvonko i svježe, s osjećajem za frazu i intrepretaciju. Nesumnjivo najbolje ostvarenje od kvarteta glavnih uloga! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješan povratak

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić (obnova)

    Piše: Ramiro Palmić
    Uzbudljivu kreaciju dala je Gabriela Georgieva kao Abigaille. Velikim rasponom glasa i umijećem njegova kontroliranja u svim dijelovima zahtjevne partiture ostvarila je ujednačen, koncentriran i glasovno besprijekoran zapjev. Imponirala je sjajnim i sonornim visinama i plastičnom scenskom pokretljivošću ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike

najavljujemo...