Opera u svijetu

  • Potresna Margareta Marine Poplavske

    Metropolitan u Lisinskom: Charles Gounod, Faust, dir: Yannick Nézet-Séguin red: Des McAnuff

    Piše: Marija Barbieri
    Margareta u interpretaciji Marine Poplavske bila je središte radnje. Ruska pjevačica umjetnica je najviše kategorije, nevjerojatno izražajna i potresna, potpuno predana liku i radnji. Bila je glasovno i pjevački suverena pa je prava šteta da nije u punom vokalnom intenzitetu izdržala do kraja. Ali to je obilato nadoknadila savršenom interpretacijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve za uspjeh u politici

    Winter in Schwetzingen (Theater und Orchester Heidelberg): Alessandro Scarlatti, Marco Attilio Regolo, dir. Rubén Dubrovsky, red. Eva-Maria Höckmayr

    Piše: Ivan Ćurković
    Treba respektirati principijelnost dirigenta i redateljice jer su izostavili tek brojeve pisane za sporedne komične likove, što je gledateljima omogućilo da čuju veliku većinu Scarlattijevih arija i ansambala, čiji broj zna premašiti i dvadeset po činu Najblistaviju pjevačku kreaciju dao je tenor Daniel Johannsen u ulozi Ksantipa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izniman doživljaj

    Metropolitan u Lisinskom: Philip Glass, Satyagraha, dir. Dante Anzolini, red. Phelim McDermott

    Piše: Irena Paulus
    Svaka je komponenta opere – ne samo kao iznimnog glazbenog djela, čiji muzički elementi moraju besprijekorno funkcionirati kako bi se moglo govoriti o njezinoj dobroj izvedbi, nego i kao vizualnog, dakle scenskog ostvarenja – uravnotežena s drugim komponentama, pažljivo osmišljena i u konačnici fascinantno realizirana
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bravurozni solisti

    Spektakli u Cinestaru: Royal Opera House London, Giacomo Puccini, Tosca, dir. Antonio Pappano, red. Kasper Holten

    Piše: Helena Novak Penga
    Nakon dva i pol sata teško je odrediti koji je segment opere bio kvalitetniji – redateljski, pjevački ili orkestralni, scenografski ili kostimografski. I iz najsitnijeg detalja prema publici se izlijevala apsolutna i zgusnuta pažnja svakog protagonista usmjerena ka stvaranju savršene izvedbe s pretenzijom na ulazak u operne anale
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pronađeni ključ kazališne magije

    Nacionalno kazalište u Mannheimu (Nationaltheater Mannheim): Richard Wagner: Rajnino zlato; dir. Dan Ettinger, red. Achim Freyer

    Piše: Ivan Ćurković
    Raznorodni elementi poput azijskih kazališnih tradicija, pantomime, cirkusa, lutkarskog kazališta, ranih znanstveno-fantastičnih i filmova strave funkcionalno su ocrtavali šarolike likove, a ni u jednom trenutku nije prevladao dojam eklekticizma. Razlog tome je Freyerova kazališna mašta koja svemu daje pečat individualnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunska tehnologija u službi umjetnosti

    Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Siegfried, dir. Fabio Luisi, red. Robert Lepage

    Piše: Marija Barbieri
    Jay Hunter Morris ne samo da se hrabro uhvatio ukoštac s golemim zahtjevima naslovne uloge nego je lijepo i uvjerljivo donio lik mladog neustrašivog junaka. Velika Deborah Voigt,umjetnica prekrasna glasa, velikog znanja i iskustva spretno je prešla najteža pjevačka mjesta i maksimalno se uživjela u lik Brünnhilde
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjevači i tumači

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden London, Francesco Cilea, Adriana Lecouvreur, dir: Mark Edler, red: David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Angela Gheorghiu posve se posvetila liku Adriane, možda nije tako savršeno pjevala kao njezin partner, ali je bila živa i uvjerljiva, strastvena, iz dubine bića predana ljubavi i umjetnosti, iako se primarno zadržala na intimnoj emotivnosti velike tragetkinje, a manje je dočarala veličanstvenost glumice, jedne od najvećih u povijesti kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Serijski zavodnik kompleksne osobnosti

    Metropolitan u Lisinskom, Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Fabio Luisi, red. Michael Grandage, 29. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    U naslovnoj ulozi nastupio je poljski bariton Marius Kwiecien, pjevački i glumački na visokoj razini suvereno se noseći sa kompleksnim likom razvratnika i pobunjenika protiv ustaljenih društvenih normi. Izvrstan je bio i talijanski bas-bariton Luca Pisaroni (Leporello), potvrdio ugled jednog od najboljih mozartovskih pjevača današnjice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobnica i njezina žrtva

    Staatstheater Stuttgart (Državno kazalište u Stuttgartu): Georg Friedrich Händel, Alcina dir. Sébastien Rouland, red. Jossi Wieler i Sergio Morabito

    Piše: Ivan Ćurković
    U nizu kvalitetnih kreacija istaknula se grčka sopranistica Myrtò Papatanasiu u naslovnoj ulozi. Ne samo da je i nešto voluminoznijim glasom ispunila gledalište nego je pokazala potrebnu pjevačko-glumačku zrelost ne samo za iznimno ekspresivne Alcinine arije nego i za preobrazbu iz gnjevne ostavljene žene u sućutnu osobu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kraljica Anna

    Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Anna Bolena, dir. Marco Armilliato, red. David McVicar, 15. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Donizzeti je liku Anne Bolene povjerio neke od najljepših, ali i najzahtjevnijih arija u velikom rasponu od elegičnih do dramskih. Anna Netrebko u naslovnoj je ulozi u svojoj interpretaciji ujedinila sve elemente umjetničkoga izraza od savršene pjevačke tehnike i prekrasnog glasa do glumačke izražajnosti i uvjerljivosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Daleko od puna sjaja

    Badisches Staatstheater Karlsruhe (Kazalište savezne pokrajine Baden-Württenberg u Karlsruheu): Hector Berlioz, Trojanci, dir. Justin Brown, red. David Hermann, premijera, 15. listopada 2011.

    Piše: Ivan Ćurković
    Mezzosopranistica Heidi Melton posjeduje glas iznimne ljepote i talent koji će joj omogućiti da se pjevački razvija, i premda se njezinoj kreaciji Didone nema što bitnije prigovoriti, no možda je za ulogu Didone ipak premlada. No, svakako je ime na koje treba obratiti pažnju te najsvjetlija točka večeri koja je Trojance predstavila u korektnom svjetlu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada se umiješa Mefisto

    Spektakli u CineStaru: Opéra National de Paris; Charles Gounod, Faust, dir. Alain Altinoglou, red. Jean-Louis Martinoty

    Piše: Marija Barbieri
    Roberto Alagna i Inva Mula, likom i pjevom dočarali su likove mladih zaljubljenih. Alagna je vokalno možda prerastao taj repertoar, a Muli je on možda malo pretežak, ali oboje su toliko uvjerljivi da je bio užitak slušati ih i gledati. Alagna uvijek plijeni impulzivnošću i potpunim predanjem glazbi i sceni a Mula osvaja profinjenošću i toplinom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Verdi je (ipak) Verdi

    Na krilima zlatnim, Movieplex Zagreb: Festival umjetnosti u Taormini, Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Pier Giorgio Morandi, red. Enrico Castiglione, izravni prijenos, 9. kolovoza 2011.

    Piše: Ivan Ćurković
    Chiara Taigi (Abigaille) neupitno je voluminoznog glasa i visoke tehničke spreme, a ponajviše se dokazala time što je u lirskome registru u ansamblima prvog i cantabileu arije drugoga čina zvučala jednako dojmljivo kao i u trenucima kada je energično sipala glazbeni gnjev na scenu te, za razliku od ostalih izvođača, svojom glumačkom zainteresiranošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vatra i vatrice

    Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Walküra, dir. James Levine, red. Robert Lepage

    Piše: Ivan Ćurković
    Predstava najizrazitije djeluje na glazbenom planu, zahvaljujući Jamesu Levineu kao vrhunskom dirigentskom autoritetu. Tome možemo zahvaliti činjenicu da, unatoč njegovoj sklonosti sporijim tempima, pet i pol sati trajanja predstave protječe u znaku krajnje opojnosti Wagnerove glazbe koja prkosi apsolutnim kategorijama vremena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što skriva odora redovnice?

    Metropolitan u Lisinskom: Gioachino Rossini, Grof Ory, dir. Maurizio Benini, red. Bartlett Sher

    Piše: Ivan Ćurković
    Istodobno profinjeno lirski i urnebesno komični tercet A la faveure de cette nuit obscure koji izrasta iz cantabilea tenora, a postepeno se usložnjava uplitanjem ženskih glasova možemo smatrati dovoljnim razlogom za užitak u predstavi. Njegovu sjajnu izvedbu prai ispeplitanje troje solista na krevetu u kojem fin erotski naboj ne prelazi granicu dobra ukusa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bol gubitka i naslada osvete

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Marco Armiliato, red. David McVicar

    Piše: Ivan Ćurković
    Četvero glavnih solista, Sondra Radvanovsky (Leonora), Dolora Zajick (Azucena), Marcelo Álvarez (Manrico) i Dmitrij Hvorostovski (Grof di Luna), na nivou je ponude Opere Metropolitan. Svo četvero ugledni su i iskusni pjevači koji su ove uloge osim u New Yorku tumačili i u drugim velikim opernim kućama te raspolažu impozantnim glasovima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povijest pretočena u operu

    Metropolitan u Lisinskom: John Coolidge Adams, Nixon u Kini, dir. John Coolidge Adams, red. Peter Sellars

    Piše: Višnja Požgaj
    Adamsova glazba ima snažne korijene u minimalizmu i neodoljivo podsjeća na Philipa Glassa. Ima tu i uzbudljivih razvojnih elemenata i gradacija na tragu neoromantizma, stoga je posve logična nagrada Grammy za najbolju suvremenu skladbu. Adams nije strogi sljedbenik minimalizma i voli da ga smatraju post-style skladateljem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izmicanje sustavnosti

    Opera u Grazu: Darrel Toulon / Georg Friedrich Händel, Messiah, dir. Marius Burkert, red. Darrel Toulon

    Piše: Ivan Ćurković
    Publika nije mogla predvidjeti koje će brojeve iz Händelova oratorija čuti, u kojem redoslijedu i glazbenome obličju, a na sceni je prisutna nepredvidivost i izbjegavanje uniformnosti. Počevši od šarenih kostima izvođača, preko njihove rasno-etničke raznolikosti do nesnalaženja publike u tome tko će nastupiti u plesačkoj, pjevačkoj ili sviračkoj ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prava (operna) bajka

    Operni spektakli uživo u Movieplexu: Teatro alla Scala, Milano, Wolfgang Amadeus Mozart, Čarobna frula, dir. Roland Böer, red. William Kentridge

    Piše: Ivan Ćurković
    Čarobna frula iz milanskog Teatro alla Scala glazbeno je vrhunska predstava, istodobno bajkovita, vizualno raskošna i značenjski relevantna – više od toga teško je i poželjeti. Ono po čemu će predstava, unatoč ujednačenosti izvedbenih dometa, biti ponajviše zapamćena režija je svestranog južnoafričkog vizualnog umjetnika Williama Kentridgea ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladenka je blistala

    Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Lucia di Lammermoor, dir. Patrick Summers, red. Mary Zimmermann

    Piše: Ivan Ćurković
    U cjelini riječ je o vrlo zaokruženoj interpretaciji klasične, često izvođene operne uspješnice u razrađeno efektnoj režiji s kvalitetnim vokalnim solistima među kojima se apsolutno ističe Natalie Dessay. Premda postoje stavovi da su dani vrhunca pjevačke forme već iza nje, francuska sopranistica ne prestaje fascinirati intenzitetom angažmana i karizmatičnošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magija u tri dimenzije

    Carmen 3D, red. Julian Napier (snimka predstave Royal Opera House, London, Georges Bizet, Carmen, dir. Constantinos Carydis, red. Francesca Zambello)

    Piše: Marija Barbieri
    Mlada britanska mezzosopranistica, čarobna Christine Rice, doista je glasom, likom i glumom magična Carmen. Ujednačena glasa, mješavine meda i jantara, pjevala je muzikalno, meko i izražajno. Svaki njezin pokret, pogled, treptaj mišića, svaki brižno dotjeran ton, sve je to djelovalo spontano i prirodno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mit i žrtva

    Metropolitan u Lisinskom: Christoph Willibald Gluck, Ifigenija na Tauridi, dir. Patrick Summers, red. Stephen Wadsworth

    Piše: Ivan Ćurković
    Susan Graham tumačenjem naslovne uloge dokazuje da je s pravom nazivaju vodećom američkom mezzosopranisticom, budući da objedinjuje glasovne datosti, visoku tehničku spremu, suptilnu muzikalnost i pripadajući glumački senzibilitet. Uloge bira pažljivo, a Gluckova Ifigenija pun je pogodak za njezin senzibilitet ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike