Hrvatski repertoar

  • Mlade snage

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Johann Strauss ml., Šišmiš, dir Nada Matošević, red. Ozren Prohić

    Dirigentica Nada Matošević ostvarila je zadovoljavajuću razinu izvedbe. Premda štrausovski zvuk još nije dosegnut, ali je maestra dala jasne smjernice. Marijana Prohaska bila je vrlo scenična, sugestivna, lepršava, spremna u svakom pogledu, ukratko – prava Adela, dok je Marija Buzdovačić uvjerljivo ostvarila iznimno tešku ulogu Rosalinde ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hamlet nastavlja osvajati

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ambroise Thomas, Hamlet, dir. Hervé Niquet, red. Michiel Dijkema – druga podjela

    Piše: Marija Barbieri
    Gorani Biondić bila je Ofelija iz snova! U početku je nestašno djevojče, u postupnom razvoju dolazi do zrele djevojke i naposljetku do toliko impresivnog i potresnog prizora ludila. Pjevački besprijekorna, s glasom prepunim boja, topla, muzikalna, scenski svježa a opet suverena – ljepše se ne može poželjeti. Velik glazbeno-scenski talent!
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U sjaju razigrane mladosti

    Lisinski subotom: Zagrebačke Akademije, Georges Bizet, Carmen, dir. Mladen Tarbuk, red. Krešimir Dolenčić, 26. (i 27.) studenoga 2011.

    Piše: Marija Barbieri
    Bile su to dvije večeri koje su razdraganošću izvedbe ponijele prepunu Veliku dvoranu KD Vatroslav Lisinski. Poželjeti je da to zadovoljstvo mladi umjetnici prenesu i publici naših profesionalnih kazališta. Neophodno nam je potreban visok domet iskrene radosti muziciranja i scenske igre
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodna predstava

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ambroise Thomas, Hamlet, dir. Hervé Niquet, red. Michiel Dijkema

    Piše: Marija Barbieri
    Najnovija zagrebačka operna realizacija uspjela je zahvaljujući u prvom redu dirigentu Hervéu Niquetu i ženskom dijelu pjevačkog ansambla. Ivana Lazar iskoristila je svoj velik arsenal koloratura – a u ulozi Ofelije ima ih u izobilju – i suvereno se njima šetala dajući u toj, bez sumnje svojoj dosad najboljoj ulozi na sceni, i dramski izraz
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspon osječke opere

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Filippo Zigante, red. Petar Selem

    Piše: Sunčana Bašić
    Sklonost komornom muziciranju Gabrielle Morigi te  iznimno profinjena muzikalna fraza došla je do izražaja u višeslojnom duetu-dijalogu Abigaille i Nabucca u drugom činu, dok je na početku istoga čina pjevačica oduševila publiku arijom u kojoj je spontano muzicirala u zadanim stilskim okvirima bez pretjeranog patetičnog tremola
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na primjerenoj razini

    Giuseppe Verdi, Requiem, Zbor i Orkestar HNK-a Split, dir. Hari Zlodre, solisti: Adela Golac Rilović, sopran, Terezija Kusanović, alt, Branko Robinšak, tenor, Ivica Čikeš, bas, Hrvatsko narodno kazalište Split, 2. studenoga 2011.

    Dirigent Hari Zlodre autoritativno je ravnao velikim ansamblom otkrivši svoje kvalitete koje nisu tijekom ranijih godina uvijek dolazile do izražaja. Brojno je slušateljstvo dugotrajnim pljeskom nagradilo trud i učinak velikog ansambla. Veličanstveni Verdijev Requiem označio je primjerenu razinu ispod koje se ne bi smio ostvariti koncert u spomen preminulih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se dogodi teatar

    La Bohème u povodu 90. rođendana Sene Jurinac, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 24. listopada 2011.

    Piše: Marija Barbieri
    Sam početak, točnije prva dva čina, nisu nagovještavala da će se u drugome dijelu dogoditi teatar. Ružna scena i neprestana i nepotrebna gužva na njoj odvraćale su pozornost od stvarnih protagonista, pjevača solista. Treći je čin bio prepušten njima a oni su bili toliko dobri da nismo vidjeli ništa osim njih Taj se ugođaj nastavio i u četvrtom činu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tužna misao koja se pleše

    Ciklus Lisinski subotom: Ástor Piazzolla, María de Buenos Aires, solisti: Sandra Rumolino, José Luis Baretto, Jorge Rodriguez, Zagrebački solisti, Komorni zbor Ivan Filipović, dir. Miran Vaupotić, red. Mario Kovač

    Piše: Irena Paulus
    Unutak velikog izvođačkog korpusa koji je uz troje solista uključivao i članove Komornog zbora Ivan Filipović te bandeonista Aleksandra Nikolića, svaki pojedinac djelovao je kao solist unutar ali i izvan okvira vlastite izvrsnosti, dok su svi zajedno djelovali kao dobro uigran tim koji točno zna kamo želi odvesti svoju začaranu publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čvrsti temelji niske opernih ulomaka

    57. Splitsko ljeto: Koncert Arije iz velikih opernih djela, Zbor i Orkestar HNK Split, dir. Nikša Bareza, solisti: Hasmik Papian, Constantin Nica, Markus Butter, Ivica Čikeš, Prokurative - Trg Republike, 21. srpnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Potpuna posvećenost pojedinoj točki na programu bilo da je riječ o uvertiri, jednoj ariji ili cijelom prizoru bila je svojevrsna dodana vrijednost ovom tipu koncerta tako da je bilo trenutaka kada se moglo zažaliti da naslov zapravo ne ide u kontinuitetu.Dirigent Nikša Bareza nastojao je obrascu večeri ulomaka iz opera dati dignitet programskom koherentnošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osobit dobitak

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Società Filarmonia, Udine, Italija, Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Alfredo Barchi, red. Gianpaolo Zennaro

    Najveće pohvale idu Lindi Kazani, sjajnoj zvijezdi večeri. Uistinu, Linda Kazani je prava Gilda krasne, čiste boje glasa, briljantne tehnike, suverenog nastupa – glavni adut cijele postave i njen najuočljiviji interpret, što je osobito došlo do izražaja u prekrasnoj izvedbi tako jednostavne i tako teške Caro nome,...pročitajte cijeli tekst...
  • Pod oblakom pepela

    57. Splitsko ljeto: Amilcare Ponchielli, La Gioconda, dir. Nikša Bareza, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Nije ova Gioconda bila savršena, daleko od toga. Ali se dobro uklopila u ambijent, odlično je scenski uobličena, solidno glazbeno realizirana i, što je najvažnije, donijela je pomak u repertoar Splitskog ljeta. Osobno mislim da je bila bolja nego što bi se dalo zakjučiti iz ne odviše zdušnog pljeska na kraju predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni operni zvuci

    Dubrovački međunarodni operni festival – Hommage Tino Pattiera, Dubrovnik, 29. lipnja – 2. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Iako je Dubrovnik očito postao grad festivala i pozornica za ugošćavanje, a ne grad kontinuirane scene za svaku pohvalu je i obnova Dubrovačkog međunarodnog opernog festivala. Svih sedmoro pjevača došlih iz raznih dijelova svijeta nametnuli su se svojom definiranom i artikuliranom osobnošću iz večeri u večer
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pet korepetitora, dirigent i asistent i...

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Robert Homen, red. Andrejs Žagars

    Piše: Marija Barbieri
    Adela Golac Rilović kao Leonora i  Siniša Hapač kao grof Luna različiti su primjeri ne baš uspjelog pristupa. Hapač je pjevač iza sebe ima bogat niz uspjelih ostvarenja, ali nije grof Luna. S druge stane Adela Golac Rilović ima sve predispozicije da bude odlična Leonora, ali nije se posvetilo dovoljno pažnje da te njezine kvalitete dođu do punog izražaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ne, hvala!

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Mihail Sinkevič, red. Andrejs Žagars

    Piše: Marija Barbieri
    Možda se takav Trubadur i može predstaviti onima koji ga gledaju i slušaju prvi put i onima koji se bezuvjetno dive svemu što dolazi izvana. Možda će im se i svidjeti (iako je pljesak nakon arija bio vrlo blijed), ali nama, koji smo operu doživjeli stotinjak i više puta u vrhunskim izvedbama naših umjetnika svjetskog formata, ovakva kakva je bila na premijeri sigurno ne ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni patchwork

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Slivije Foretić, Maršal, dir. Ivo Lipanović, red. Mario Kovač

    Piše: Tonći Šitin
    Splitski MAršal Silvija Foretića u redateljskoj viziji Maria Kovača, naša prva tragikomična doku-opera, ostvarena je kao spektakularan vizualno atraktivni performans koji je vrijedne efekte partiture prometao prema eruptivnom emotivnom doživljaju, ipak bez prave humorne razdraganosti, ostavljajući mašti da se snalazi u labirintu bizarnog doživljaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za velike i male

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijaka: Ivan Josip Skender, Šuma Striborova, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Gledatelje su prvenstveno zaokupili čarobna scena i maštoviti, raskošni kostimi i odlična rasvjetu. Prelijep zvonki glas Kristine Kolar i njezin isto tako sugestivan kostim žene-zmije ispunjao je scenu privlačnošću zla kojoj je teško odoljeti, dok je izvrsna Majka u interpretaciji Mirelle Toić, odjevena u ukusno karikiran kostim, predstavljala jednostavnost i dobro ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na dvoru kralja Maruna

    26. Muzički biennale Zagreb: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Sanja Drakulić, Kraljevi i konjušari, dir. Filip Pavišić, red. Robert Raponja

    Piše: Marija Barbieri
    Skladateljica se oslanja na hrvatski glazbeni idiom, ima dosta pjevnih situacija i klasičnih formi arija, točnije arioza i dueta (najuspjeliji je duet Grgura i njegove kćeri Dore u drugome činu) i zborova. Ponekad je opera na granici zabavnog žanra, što nije nedostatak, dapače, pridonosi boljem prihvaćanju djela, a to je sigurno prednost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za Gralom

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Parsifal, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht

    Piše: Marija Barbieri
    Dubravka Šeparović-Mušović bila je sjajna. U drugom činu tako je duboko prišla karakterizaciji lika Kundry i toliko osmislila svaki pokret i pogled da nas je jednostavno prikovala. Besprijekorno je vladala svojim toplim ujednačenim glasom sigurnih, sjajnih, vrlo eksponiranh i naglašenih visina, da smo zaboravljali koliko je to pakleno teška uloga
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mirenje s neminovnim

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Josip Hatze, Adel i Mara, dir. Loris Voltolini, dir. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Tonći Šitin
    Nekome se može učiniti da je vrlina predstave u solidnosti skupne igre i podčinjavanju individualnih potencijala glavnom scenskom zadatku. Dalje od lirskih varijacija intimne problematike koja temeljem postojećih parametara vodi društvenoj drami nije se išlo. Ponovo je prepušteno tek glazbi da prepriča dramsku radnju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Združenim snagama

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, Moć sudbine, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić

    Piše: Ramiro Palmić
    Maestra Nada Matošević uložila je mnogo rada u pripremu projekta i rezultati nisu izostali. Suvereno je vodila veliki ansambl kontrolirajući u svakom trenutku dinamiku i ritam protoka glazbe, a svojom je glazbenom vizijom uz svesrdnu profesionalnu podršku svih sudionika ostvarila živu predstavu bogatih raspoloženja i potrebnog energetskog naboja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mjesto dobrih starih navada

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ivo Tijardović, Mala Floramye, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin

    Piše: Sunčana Bašić
    Dirigent Mladen Tutavac i redateljica Nina Kleflin postavili su vjerodostojnu glazbeno-scensku sliku života kakvu je, vjerujemo, skladatelj i želio zabilježiti. Dopadljive melodije, zavodljiva orkestracija uz istaknuti prizvuk klapskog pjevanja – siguran su put do srca i osječke publike. Mala Floramye bila je i ostala jedna od najpopularnijih opereta HNK u Osijeku ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike