Opera u svijetu

  • Metovi vrhunci

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Don Carlo, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Nicholas Hytner

    Piše: Ivan Ćurković
    Dirigent Yannick Nézet-Séguin daje puno slobode pjevačima, a to su Roberto Alagna, Feruccio Furlanetto, Marina Poplvaska i Simon Keenlyside u svojim arijama znali na vrlo efektan način kanalizirali u glazbeno-interpretacijske vrhunce predstave. U cjelini je na glazbenom i na kazališnom planu Don Carlos  jedna od najcjelovitijih predstava Meta koje smo vidjeli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamke redateljskog kazališta

    Opera u Grazu: Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, red. Johannes Erath, dir. Hendrik Vestmann

    Piše: Ivan Ćurković
    Ukoliko su zamke redateljskog kazališta udaljivanje od inscenacijskih konvencija prijašnjih epoha i oneobičavanje kanonskih djela operne literature iz neočekivane interpretacijske vizure, onda je predstava Opere u Grazu doista upala u sve zamke odabranog pristupa. Ponekad je možda bolje i upasti u neku od zamki nego ih neprestano zaobilaziti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad redatelj promaši

    Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Don Pasquale, dir. James Levine, red. Otto Schenk

    Piše: Ivan Ćurković
    Schenkova se režija u namjeri da moguće nedostatke libreta premetne u prednost obećavajućom činila jedino u drugoj slici prvoga čina, kojom je dominiralo dvoje najjačih solista večeri, zvijezde Anna Netrebko (Norina) i Mariusz Kwiecien (Dr. Malatesta), dok se najslabijom karikom predstave pokazao John del Carlo u naslovnoj ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvijek aktualan

    Metropolitan u Lisinskom: The Metropolitan Opera, New York, Modest Petrovič Musorgski, Boris Godunov, dir. Valerij Gergijev, red. Stephen Wadsworth

    Piše: Ivan Ćurković
    Metropolitan već niz godina pri postavljanju ruske operne literature surađuje s Valerijem Gergijevim, koji je na pozornicu Meta ovom prilikom doveo gotovo isključivo soliste svoga petrogradskog Marijinskog teatraIznimka je René Pape, vodeći tumač Borisa Godunova koji je još jednom dokazao iznimnu pjevačku-glumačku umješnost u toj ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tehnički impresivno, estetski korektno

    Metropolitan u Lisinskom: The Matropolitan Opera, New York, Richard Wagner, Rajnino zlato, dir. James Levine, red. Robert Lepage

    Piše: Ivan Ćurković
    Lepageova režija kao da je sve napore uložila u svoju najjaču kartu, ekstravagantnu i uistinu impresivnu scenografiju. Sve kazališnog slabosti pale bi u drugi plan da je glazbenim dio interpretacije bio efektniji. Rijetki su solisti ponudili onaj specifikum koji tehnički impresivnu, no estetički tek korektnu izvedbu izdiže iznad prosjeka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maršalica i (novi) maršali

    Bečka državna opera na početku nove sezone

    Piše: Marija Barbieri
    Na repertoaru Bečke državne opere ove je sezone šest glazbeno-scenskih premijera i jedna koncertna izvedba. Na programu je i pet obnova. Tome treba pribrojiti još 36 naslova redovnog, tekućeg repertoara! Naravno, svemu tome treba dodati pet baletnih premijera, tri repertoarna naslova, pet baleta, a to još nije sve
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uredna predstava

    Bečka državna opera: Giuseppe Verdi, Moć sudbine, dirigent Philippe Auguin, red. David Pountney

    Piše: Marija Barbieri
    Prava vrijednost ove izvedbe bili su Željko Lučić u velikoj ulozi Don Carlosa i Ferruccio Furlanetto u mnogo manjoj Gvardijana. Njih dvojica znaju što je Verdi, i to se tako jasno osjećalo, vidjelo i, poglavito, čulo. Elementarna muzikalnost, glasovna ljepota, osjećaj za frazu, prekrasan legato i Verdiju toliko potrebna dostojanstvenost krasili su njihove nastupe. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajna Renée Fleming i pet tenora

    Metropolitan u Lisinskom: Gioachino Rossini, Armida, dir. Riccardo Frizza, red. Mary Zimmermann

    Piše: Ivan Ćurković
    Renée Fleming is lakoćom se nosila s glumačkim i enormnim glazbeničkim zahtjevima naslovne uloge te u pobila danas sve češće isticane argumente o potrebi pjevačke specijalizacije. No, da bi Armida zauzela redovito mjesto u repertoaru nije dovoljno samo da zabavi publiku, potrebno je da i na kazališnom planu ponuditi upečatljivi specifikum ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ludilo krvi i ljubavi

    Metropolitan u Lisinskom: Ambroise Thomas, Hamlet, dir. Louis Langrée, red. Patrice Caurier i Moshe Leiser

    Piše: Ivan Ćurković
    Marlis Petersen djeluje dovoljno mladoliko za ulogu Ofelije, koju je zahvaljujući svojoj umjetničkoj zrelosti znala otrgnuti od stereotipa nevine naivke i prikazati je kao duboko nesigurnu i stoga nesretnu mladu ženu. Sjajni Simon Keenlyside još je jednom opravdao status vodećeg tumača naslovne uloge ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošno bogatstvo tona

    35 godina umjetničkog rada Ivice Šarića: Giuseppe Verdi, Requiem, dir. Ivo Lipanović, Sarajevska filharmonija, Zborovi Opere Narodnog pozorišta Sarajevo i HNK-a Split, Narodno pozorište Sarajevo, 26. veljače 2010.

    Piše: Marija Barbieri
    Ivica Šarić zadržao je raskošno bogatstvo tona, tople i plemenite zaobljene verdijanske fraze u širokom luku, besprijekoran legato, što ga je, uz duboko poniranje u samu srž glazbe te vrhunsku muzikalnost i cjelokupnost umjetničke osobnosti kao i poseban, Requiemu primjeren suzdržani naboj, uzdignulo u dominantnu figuru večeri ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava je počela nakon prologa

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Simon Boccanegra, dir. James Levine, red. Giancarlo del Monaco

    Piše: Marija Barbieri
    Kada su na scenu stupili izvrsni verdijanski pjevači, kanadska sopranistica Adrianne Pieczonka i talijanski tenor Marcello Giordani čuli smo pravi belkanto. Kanadsko-talijanski par pjevao je punim plućima i potpunim vladanjem verdijanskom frazom u cijelom njezinom širokom luku s bezbroj dinamičkih i interpretativnih nijansi. To je doista bio užitak! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunski užitak

    Metropolitan u Lisinskom: Georges Bizet, Carmen, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Richard Eyre

    Piše: Ivan Ćurković
    Elina Garanča je tumačenjem Carmen, jedne od najvećih mezzosopranskih opernih uloga, još jednom potvrdila status vodeće operne pjevačice svoje generacije. Više nego intenzitetom i pastoznošću, Elina Garanča osvaja zvonkim, jasnim timbrom, istančanom muzikalnošću interpretacije te glumačkim i plesačkim angažmanom
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike