Hrvatski repertoar

  • Prednosti razlika

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Johann Strauss ml., Šišmiš, red. Krešimir Dolenčić, dir. Michael Helmrath (djelomično nova podjela uloga)

    Piše: Marija Barbieri
    Novi ženski tandem – Adela Golac Rilović kao Rosalinda i Marija Kuhar Šoša u ulozi Adele – bile su scenski primjerenije likovima koje tumače. U pjevačkim dometima nije bilo bitnijih razlika, najveća je bila u samome karakteru glasova koji se bitno razlikuju, ali u pjevačkom dometu sve su četiri bile na visini svoje ne baš lagane zadaće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uredna predstava bez šarma

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Johann Strauss ml., Šišmiš, red. Krešimir Dolenčić, dir. Michael Helmrath

    Piše: Marija Barbieri
    I dok je glazbeni dio djela fiksiran pa prema tome i mjerljiv, kad je o pjevačima riječ bio zadovoljavajuć, orkestar je svirao u skladu sa suhoparnim dirigentskim zahtjevima, ono što je nemjerljivo nego podliježe doživljaju bilo je zvučno blijedo ili scenski problematično. Poleta, zanosa, prirodnog protoka nije bilo pa je čak prema kraju postajalo pomalo dosadno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jubilej Đerdana za jubilej Komedije

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Jakov Gotovac, Đerdan, red. Richard Simonelli, dir. Krešimir Batinić

    Piše: Višnja Požgaj
    Simonelli je zadržao postojeću scenografiju Josipa Generalića i stilizirane narodne kostime Ljubice Wagner čime je sačuvao izvornost, plemenitu naivnost i tradiciju. U glavnim ulogama Petrice i Ive briljirali su Ana Zebić i Đani Stipaničev, skladni, sigurni, šarmantni i cjeloviti u svim segmentima govorenog, pjevačkog i glumačkog izraza
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Macbeth samo kao duh riječi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giuseppe Verdi, Macbeth, red. Petar Selem, dir. Ivo Lipanović

    Piše: Tonći Šitin
    Glazbeno, izvedba Macbetha protekla je u znaku prvih nastupa u ovoj operi gotovo svih solista, dirigenta, zbora i orkestra HNK. Moglo bi se reći da je glazbena izvedba, napose orkestra i Zbora HNK Split, pod ravnanjem dobro pripremljenog Ive Lipanovića protekla precizno, koncentrirano, uzbudljive agogike i dinamike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kontakt s dušama

    Hrvatsko narodno kazalište Šibenik: Gian Carlo Menotti, Medij, dir. Josip Šego, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Jordanka Grubač
    Povratak opere na daske šibenskog teatra može se zahvaliti producentici za klasičnu glazbu u toj kući, opernoj pjevačici Neri Gojanović Kljajić koja je u Mediju ponijela i naslovnu ulogu Madame Flore i tako pokazala da je ne samo odlična producentica nego i pjevačica, i glumica, jer je uloga Flore kompleksna i slojevita
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klinka ili tinejdžerica

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Peter Lund, Vještica Hillary ide u operu, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Igor Tretinjak
    Najbolji dio predstave mlada je sopranistica Marija Kuhar Šoša, vrlo opuštena u ulozi otete operne pjevačice. Razgovorne je dijelove vrlo duhovito oblikovala koloraturno te oduševila izvedbom poznatih arija. Odličnu glazbenu pratnju imala je u Simonu Dešpalju koji je svirao glazbu Zvonimira Duspera vođen daljinskim upravljačem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U bogataševu dvoru

    61. Dubrovačke ljetne igre: Giovanni Battista Pergolesi, Služavka gospodarica; Georg Philipp Telemann, Školnik, dir. Tomislav Fačini, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Marija Grazio
    Opera Služavka gospodarica, premda kratka i u svim segmentima osim pjevačkog nezahtjevna, zadovoljila je svakog slušatelja i gledatelja koji joj se, ponesen ljetnim ozračjem i laganim sadržajem libreta, prepustio. Bas Giorgo Surjan nakon Školnika u prvom dijelu, nastavio je u maniri vrhunskog profesionalca i u Služavki
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajan splitski povratak Nikše Bareze

    56. Splitsko ljeto (Hrvatsko narodno kazalište Split i Teatro Verdi iz Trsta): Giuseppe Verdi, Otello, dir. Nikša Bareza, red. Giulio Ciabatti

    Piše: Marija Barbieri
    Ako glazbena izvedba i nije bila uvijek savršena, što bi bilo preuzetno i očekivati s obzirom na njezine iznimno velike zahtjeve, bila je na vrlo visokom nivou, zahvaljujući ponajprije dirigentu koji poznaje djelo u najsitnijim pojedinostima, ima jasnu viziju o njegovoj realizaciji i zna kako iz darovitog i sposobnog ansambla postići maksimum
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U autentičnom ambijentu

    7. Riječke ljetne noći: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Pietro Mascagni, Cavelleria Rusticana, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Lijep, ujednačen, zaobljen mezzosopran sjajnih visina i velika muzikalnost Kristine Kolar sigurno su je vodili u oblikovanje toplih i dinamički iznijansiranih fraza zrcaljenima i u glumačkoj komponenti pa se u njezinoj interpretaciji taj lik nije zadržao isključivo na dramatici nego je imao mnogo širi spektar emocija. Postao je bogatiji i izražajniji. I potresniji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeno umiveno

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Mihail Sinkevič, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Marija Barbieri
    Mihail Sinkevič je bez dvojbe dobar dirigent i predstava je bila muzički lijepo izrađena. Orkestar je bio vrlo dobar. Djelovao je zaobljeno kao cjelina, lijepa zvuka, s lijepim solima, profinjeno, uhu ugodno. Ali Sinkevič nema osjećaja za Verdija i to je bilo stalno razvidno. Nikola Mijailović u naslovnoj ulozi pokazao se kao pjevač i umjetnik velikog potencijala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istančane kreacije

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Gaetano Donizetti, Lucia di Lammermoor, dir. Nikša Bareza, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Ramiro Palmić
    Sopranistica Lana Kos se kao Lucia psihološki i glasovno transformirala, od čedne mladenačke zaljubljenosti u temperamentnu uzavrelost, očaj te, naposljetku, ludilo. Čuvenu ariju ludila pjevala je briljantno, dramatskim uzletima i pasažama, rafiniranim koloraturama, sigurnih skokova i u blještavom stilu ...pročitajte cijeli tekst...
  • U lirskijem ozračju

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski, Mazepa, dir. Mihail Sinkevič, red. Ozren Prohić (druga pjevačka podjela)

    Piše: Marija Barbieri
    Siniša Hapač pjeva s mnogo mekoće u glasu, lijepim zaobljenim frazama, u bogatoj dinamici, dotjerano muzički i u izgovoru ruskog jezika. Njegov Mazepa teško da bi mogao staviti na muke oca svoje voljene i osuditi ga na smrt, ali takav Mazepa daje duetu s Marijom u drugome činu iskrenost i toplinu, lijepe proćišćene lirske trenutke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni uzlet zagrebačke Opere

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski, Mazepa, dir. Mihail Sinkevič, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Nositelji glavnih uloga Vladimir Vanejev (Mazepa), Luciano Batinić (Kočubej) i Tamara Franetović Felbinger (Marija) bili su ujednačeni trio kakav se rijetko nalazi. Teško bi bilo isto ustvrditi i za scensku komponentu predstave. Redatelj Ozren Prohić za nelogična scenska rješenja sigurno ima objašnjenje, ali je pitanje koliko je ono doprlo do gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lakoćom kroz vrtloge koloratura

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Gaetano Donizetti, Lucia di Lammermoor, dir. Nikša Bareza, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Marija Barbieri
    Ivana Lazar s lakoćom je izvodila sve preteške pasaže i bila dovoljno senzibilna ali i dovoljno sabrana da u svakome trenutku zadrži potpunu kontrolu nad osjetljivim materijalom kakav je glas koloraturke. Rasla je iz prizora u prizor, i sam kraj svoje duge dionice dočekala je svježa, postižući, kako se i očekuje, baš tada svoj pjevačko-scenski vrhunac ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljena bajka

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Wolfgang Amadeus Mozart, Čarobna frula, dir. Zoran Juranić, Peter Oschanitzky, red. Zoran Juranić

    Piše: Ivan Trojan
    Juranić pravilno konzervativno promišlja o Mozartovoj podatnoj glazbeno-scenskoj čaroliji. Bila je uočljiva redateljeva nakana da pri uprizorenju Čarobne frule izbaci sve suvišne detalje. Uistinu, važna je bila isključivo bajkovita, perfekcionistički pripremana i izvedena glazba koja uzdiže, oplemenjuje svaku riječ, namjeru, stanje ili gestu viđenu na pozornici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Drvena konjica

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Gioacchino Rossini, Seviljski brijač, dir. Ivan Repušić, red. Plamen Kartaloff (Koprodukcija sa Slovenskim narodnim gledališčem iz Maribora)

    Piše: Tonći Šitin
    Splitska premijera Seviljskog brijača ostala je na razini površinske inspekcije, više ili manje stilski koherentna, s likovima čija prostudiranost nije sezala dalje od ranije poznatog. Pa ipak, bilo je mjestimično asocijacija koje su omogućavale uzlete mašte, dinamičnih scena koje su naivnom komičnošću kulminirale čisto vizualnim atrakcijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Melem za dušu ljubitelja opere

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Francesco Cilea, Adriana Lecouvreur, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    U središtu pozornosti bila je Vedrana Šimić. Divna boja glasa, ujednačenost, spoj najplemenitijeg metala i najmekšeg baršuna, prirodne bogate dubine dramskog soprana, čvrstoća srednjih položaja, mekoća i sjaj visokog registra, naglašena muzikalnost, prelijepa piana – ama baš sve je u njezinom vokalnom potencijalu najviše kvalitete
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U bellinijevskom stilu

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Vincenzo Bellini, Norma, dir Antonello Allemandi, red. Philipp Himmelmann

    Piše: Marija Barbieri
    Glavne kvalitete u interpretaciji Norme Adele Golac-Rilović valja najprije tražiti u posebnom osjećaju za stil Bellinijeve glazbe. Vidljivo je to u raznolikosti glasovnih boja koje postiže, uvijek strogo u kontekstu specifične zaobljene Bellinijeve fraze dugih lukova, te u bogatstvu dinamičkih nijansi, od snažnog zaobljenog fortea do prozračnog, eteričnog piana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Norma nija bila norma

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Vincenzo Bellini, Norma, dir Antonello Allemandi, red. Philipp Himmelmann

    Piše: Marija Barbieri
    Norma nije tzv. repertoarna opera i obično se uvrštava u repertoar kad se ima pjevačica koja će biti razlog postojanja te predstave. U novoj zagrebačkoj Normi posegnulo se za gošćom – Nataliom Ushakovom. Ona se trudila, dala je sve od sebe, borila se do zadnjeg daha – ali nije pomoglo. Jednostavno nema potencijal za Normu!
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike