Hrvatski repertoar
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giacomo Puccini, La Bohème, red. Arnaud Bernard, dir. Josip Šego
Piše: Marija Barbieri
La Bohème uz dirigenta čine prvenstveno Rodolfo i Mimì, ili Mimì i Rodolfo. Ovaj put su to bili Mimì i Rodolfo. Martina Zadro je pjevačica velikih kvaliteta i njezinom pjevanju nema prigovora. Glas joj je svjež, zvučan, ujednačen, jednako lijep u forteu i pianu. Lijepo je muzicirala, ljupko igrala. Ukratko, zanatski uglavnom korektna predstava, ali daleko od Puccinija ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Bedřich Smetana, Prodana nevjesta, red. Karla Štaubertova, dir. Ivo Lipanović
Valentina Fijačko ostvarila je uvjerljiv lik te visokim sopranskim tonovima, a posebno snažnim srednjim registrom, osvojila publiku plemenitošću tona i muzikalnošću. Luciano Batinić kao Kecal ostvario je vjerojatno najzanimljiviji lik koji naprosto plijeni zrelim pjevačkim vratolomijama, punoćom i ljepotom tona kao i impozantnom scenskom pojavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Okovani Galileo, red. Branko Brezovac, glazba Marjan Nećak
Piše: Ramiro Palmić
Nećakova glazba satkana je od neočekivanih skokova i pomaka, raznolikih modernih melodijskih i harmonijskih rješenja no također i milozvučnih napjeva i uravnoteženih ritmova baroka i klasike. Bogatstvo i šarolikost vizualne i zvukovne komponente predstave plijenili su pozornost publike tog suvremenog glazbeno-scenskog djela ...pročitajte cijeli tekst...
-
Lisinski subotom: Josip Hatze, Adel i Mara, koncertna izvedba
Piše: Maja Stanetti
Za dobar ishod u cjelini su zaslužni svi izvođači predvođeni Barezinom iskusnom dirigentskom rukom. Temelj ponovne izvedbe je bio vrlo solidan i ujednačen Simfonijski orkestar i udruženi članovi Zbora HRT-a za ton, te Goranovaca koje je pripremio Luka Vukšić. Mnogobrojni i dobro izabrani protagonisti iznijeli su Adela i Maru vrlo suvereno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Alfi Kabiljo, Casanova u Istri, dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Ramiro Palmić
Praizvedba opera Casanova u Istri Alfija Kabilja svakako je značajan hrvatski glazbeni i kulturni događaj. U njezino postavljanje na scenu uložen je veliki napor te je potvrđena programska inventivnost i kvaliteta ansambla riječke Opere. Nesumljvo da je Alfi Kabiljo napisao vrijedno i osebujno glazbeno-scensko djelo koje će opstati na našim opernim podijima ...pročitajte cijeli tekst...
-
55. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Don Carlos, dir. Ivan Repušić, red. Petar Selem
Piše: Marija Barbieri
Naš nacionalni prvak Ivica Čikeš na svom umjetničkom vrhuncu, krasna glasa blistavih visina, potpuno je ovladao likom španjolskoga kralja i učinio ga je neprijeporno središnjom figurom izvedbe. Ne čudi da je upravo njegovim veličanstvenim monologom izvedba Don Carlosa na Peristilu zaživjela!
...pročitajte cijeli tekst...
-
55. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Ivan Repušić, red. Georgij Paro
Piše: Tonći Šitin
Georgieva je prava Verdijeva heroina u svim elementima pakleno teške uloge Abigaile. Izjednačena tonska skala, ekspresivna koloratura, psihološko produbljivanje teksta i sjajna karakterizacija lika osobine su sopranistice izrazito bogate skale dinamičkih nijansi, kontroliranog i profinjenog ukusa kakvu već godinama nismo čuli na Peristilu.
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačke ljetne večeri: Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco Bellotto
Piše: Marija Barbieri
Simpatična manifestacija koja treba popuniti ljetnu glazbenu sušu mogla je posegnuti za obiljem opera neusporedivo lakših zahtjeva, pa i onih istog autora, koje bi mogle uposliti mlade pjevače da se u njima okušaju. Don Pasquale to nikako nije. I to je zapravo bio glavni nesporazum, jer je isti ansambl s manje zahtjevnim djelom mogao polučiti bolje rezultate ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Falstaff, dir. Michael Helmrath, red. Arnaud Bernard
Piše: Marija Barbieri
Životna mudrost, ono što Falstaffa čini jedinstvenim likom u Shakespearea, a još i više u Verdija, izmaklo je dirigentu i redatelju. Ni u pjevanju (ali za to nije krivnja na pjevačima) a pogotovo ne u orkestru nije bilo one divne prozračne čipke ni onog nužnog savršeno usklađenog skupnog muziciranja što ovu partituru čini jedinstvenom u opernoj literaturi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Wolfgang Amadeus Mozart, Teaterdirektor iliti Hrvatsko kazališno čudo, dir. Peter Oschanitzky, red. Ivan Ivica Krajač
Piše: Ivan Trojan
Sama nepretenciozna ideja zaslužuje prolaznu ocjenu u stremljenju razonodi, veselju i smijehu, upotpunjujući i prateći Mozartov umjetnički credo, podsmjehivanje ljudskim slabostima, lascivnostima, egocentričnosti i narcisoidnosti, probitačnosti svim sredstvima na skali društvene vrijednosti… No, zapelo je pri izvedbi. I to ne onoj glazbenoj ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Giacomo Puccini, Sestra Angelica i Gianni Schicchi, dir. Ivan Repušić, red. Fabio Sparvoli
Piše: Tonći Šitin
Dvoje pjevača obilježili su splitsku premijeru. Valentina Fijačko Angelicu je ispunila toplinom i psihološkom depresijom, punoćom svog prodornog soprana, napose lijepim legatima. Giorgio Surian donio je sofisticirani portret Giannija Schicchia. Toliko rijetko primjetnih detalja, mogao je interpretirati samo pjevač koji nema vokalnih ni glumačkih problema ...pročitajte cijeli tekst...
-
25. MBZ: Miro Dobrowolny, Srebrenica (Zilverstad, oratorijski scenarij), dir. Miro Dobrowolny, ZKM, 19. travnja 2009.
Piše: Marija Barbieri
Srebrenica je multimedijalni projekt u kojemu su uz glazbu, zvukove, glasove u prostoru i pjevanje, ples, gluma, projekcije filma i slika. Najdojmljivija je riječ, suvereno izgovorena ili podjednako sjajno otpjevana (Wolfram Wittekind) te nadrealističke obrade dokumentarnih slika. Vješt plesač Frieder Mann upotpunjuje dojam visokog dostignuća ansambla Art NRW ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu (u koprodukciji s Muzičkim biennalom Zagreb): Srećko Bradić, Crux dissimulata, dir. Zoran Juranić, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Marija Barbieri
Konobaricu Rozu, jedini pozitivni životni lik u djelu, izvrsno je vokalno i scenski interpretirala Martina Zadro. Jednako izvrsni pjevački i scenski bili su Domagoj Dorotić u ulozi obogaljenog Maxa trajno zaljubljenoga u Rozu, i Marko Mimica u ulozi negativca Blaža. Taj je trio maksimalno iskoristio mogućnosti koje su mu pružili njihovi dobro zacrtani likovi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, La Traviata, dir. Nikša Bareza, red Janusz Kica
Piše: Marija Barbieri
Dirigent i redatelj imali su sreću da su im na raspolaganju bili vrsni interpreti koji su maksimalno uspjelo proveli u djelo njihove zamisli. Margareta Klobučar bila je živi lik čijoj su uvjerljivosti bitno pridonijele mladost i ljepota. Ne samo da je lijepo pjevala nego je i uvjerljivo glumila posrnulu ženu svjesnu da joj se život neumitno gasi i da to nitko i ništa ne može zaustaviti ...pročitajte cijeli tekst...
-
O gostovanjima u glavnim ulogama u obnovljenoj predstavi Rigoletto Giuseppea Verdija u HNK u Zagrebu (dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić)
Piše: Marija Barbieri
Glas Željko Lučića prekrasne je boje, visoki registar prvorazredan, pjevačko umijeće na zavidnoj razini, muzikalnost besprijekorna, legato uzoran. S takvim kvalitetama i s istančanim osjećajem za interpretaciju kao i s onom posebnom inteligencijom kojom veliki umjetnici premošćuju zamke zavodničkih efekata, duboko je prodro u bit lika
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Jacques Offenbach, Lijepa Helena, red. Dora Ruždjak Podolski, dir. Krešimir Batinić
Piše: Irena Paulus
Lijepa Helena zabavnim karakterom upravo ponese; kada se prati radnja, odnosno komični gegovi, ravno sviranje se zaboravlja. Redateljica Dora Ruždjak-Podolski uspjela je zanijeti ansambl, a to je glavni preduvjet (čak i veći od savršene glazbene izvedbe, pa i od smislenog sadržaja, kako se pokazalo) za zadovoljstvo i uspjeh kod publike
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Jacques Offenbach, Orfej u podzemlju, dir. Peter Oschanitzky, red. Nina Kleflin
Piše: Ivan Trojan
Sinergija četvero kazališnih djelatnika ponajviše je zaslužna za scenski i glazbeni uspjeh Offenbachove operete Orfej u podzemlju odigrane u osječkom HNK. Riječ je ponajprije o scenografu Osmanu Arslanagiću, pjevaču Davoru Radiću u ulozi Jupitera, i minuciozno preciznoj suradnji redateljice Nine Kleflin i dirigenta Petera Oschanitzkog ...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera b.b i ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd: Gian Carlo Menotti, Telefon / Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević
Piše: Marija Barbieri
Medium postavlja velike zahtjeve pred protagonisticu dajući joj istodobno mogućnost da se potpuno iskaže što je Zlatomira Nikolova obilato iskoristila. Vladajući golemim netaknutim glasovnim potencijalom znala je pronaći pravi vokalni i scenski izraz za sva duševna stanja tog neobičnog i slojevitog lika. Bila je uistinu potresna! ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Frano Parać, Judita, dir. Nada Matošević, red. Petar Selem
Piše: Tonći Šitin
Premijernu obnovu Judite izveli su mahom novi solisti na čelu s mezzospranisticom Terezijom Kusanović koja je u naslovnoj ulozi umijela uskladiti muzikalno pjevanje i profinjenu glumu. Njezina je Judita podjednako odvažna, spremna na žrtvu i zavođenje, pokretljiva tona i lake emisije uz potrebnu pozornost pri oblikovanju visokih tonova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gioachino Rossini, Pepeljuga, red. Peter Pawlik
Piše: Marija Barbieri
Helena Lucić je svježa i spontana Angelina, lijepa glasa i stasa, jednom riječi šarmantan rosinijevski mezzosopran na kojega treba itekako računati ako se i ubuduće bude posezalo za komičnim Rossinijem. Pravo otkriće bio je mladi Marko Mimica kao Dandini, lijepa glasa velika opsega, zadivljujuće pjevačke i scenske sigurnosti, ukratko, izvrstan ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gioachino Rossini, Pepeljuga, red. Peter Pawlik
Piše: Marija Barbieri
Režija Petera Pawlika razigrana je i s dosta zgodnih pojedinosti (sjajan ples Alidora i Dandinija u finalu), s ponekom pretjeranošću, ali sve je uglavnom bilo ukusno, odmjereno razigrano i stilski čisto, u skladu s profinjenom glazbenom partiturom. O solističkim ostvarenjima možemo govoriti sa zadovoljstvom jer su svi solisti i više nego zadovoljili ...pročitajte cijeli tekst...
-
Operni život u Rijeci u 2008.
Piše: Ramiro Palmić
Madama Butterfly u Rijeci je, kako zbog samog djela tako i protagonista, pobudila golemo zanimanje kritike i publike. Naslovnu ulogu tumačila je kineska sopranistica Hui He koja profinjeno razrađenim scenskim nastupom te glasovnom impresivnošću u potpunosti zaokuplja pozornost posjetitelja, što je svojstveno samo velikim opernim umjetnicima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Operna 2008. u Zagrebu
Piše: Marija Barbieri
Zagrebačka operna 2008. godina bila je brojčano vrlo siromašna, ali neke su predstave i neki umjetnici, kvalitetom odskočili. Od domaćh snaga valja izdvojiti Adelu Golac-Rilović i Krešimira Špicera, a od gostujućih Željka Lučića, Zorana Todorovicha te izvedbe Triptiha, Mirjane, Orfeja i Lastavice kao i objavljivanje CD-a Tomislava Neralića
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv