Hrvatski repertoar

  • Nepoznati Puccini

    Prva hrvatska izvedba opere Lastavica Giacoma Puccinija

    Piše: Višnja Požgaj
    Glavne uloge u prvoj hrvatskoj (koncertnoj) izvedbi opere Lastavica povjerene su gostima, albanskoj sopranistici Ermoneli Jaho koja je svoju zahtjevnu ulogu solidno izvela te meksičkom tenoru Arturu Chacon-Cruzu koji je također bio na visini zadatka. Barezina interpretacija bila je suptilna i pažljiva te dostojna posveta velikom talijanskom opernom skladatelju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečani kazališni čin

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giacomo Puccini, Madame Butterfly, red. Dora Ruždjak Podolski, dir. Ivan Repušić

    Piše: Marija Barbieri
    Bila je to Madame Butterfly oslobođena nepotrebnih nadgradnji i u interpretaciji proizašla isključivo iz Puccinijeve partiture. Na taj je način djelo zasjalo u svojoj potpunosti i tragičnoj ljepoti. A lišeno suvišnog djelovalo je izvornom snagom. Osjetili su to i izvođači pa su mu se potpuno predali. Osjetila je to i publika, a njezin je pljesak trajao dugo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postmoderni Spli'ski akvarel

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Ivo Tijardović, Spli'ski akvarel, red. Krešimir Dolenčić, dir. Ivo Lipanović

    Piše: Tonći Šitin
    Ako je cilj ovogodišnjeg Akvarela razonoda publike u stilu sto koluri da je more, nebo i Split, po reakcijama publike čini se da je većina našla ponešto za sebe. Postmoderna vizura Krešimira Dolenčića ostala je ipak u okvirima lake bidermajerske varijante koja se kretala kroz meandre viđenoga, uz ritam koji otvara vrata novome što na ironičan način promatra kraj jedne iluzije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoko profesionalna izvedba

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Boris Papandopulo, Sunčanica, red. Ozren Prohić, dir. Nikša Bareza

    Piše: Marija Barbieri
    Ingrid Haller ne samo da je imala dovoljno vokalne i kreativne snage za zahtjevnu i napornu ulogu Sunčanice, nego je ulogu suvereno svladala i donijela zaokruženo i uvjerljivo glazbeno-scensko ostvarenje. Scenski je bila vrlo spontana, pjevala je bez napora i sigurno prelazila sve zamke teške i složene naslovne uloge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravi kreativni zanos

    54. splitsko ljeto, koncert Operne zvijezde Splitu

    Piše: Marija Barbieri
    54 Splitsko ljeto završilo je koncertom Operne zvijezde Splitu. Po završetku redovitog programa bugarska sopranistica Svetla Vassileva zanosno je otpjevala Daleko m' e biser mora, a korejski tenor Francesco Hong, poveo je Mićinom pjesmom završni prizor Gotovčeva Era s onoga svijeta s kojim je Ljeto završilo. Pljesak oduševljenog gledališta dugo nije prestao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izazovi Don Carlosa

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giuseppe Verdi, Don Carlos, dir. Ivan Repušić, red. Petar Selem

    Piše: Tonći Šitin
    U ulozi Filipa čuli smo dva basa: Ivicu Čikeša i mlađeg Luciana Batinića. Ivica Čikeš baršunastim je basom i snažnim unutrašnjim intenzitetom, izmučenog monarha donio na okamenjen i strog način, dok je Luciano Batinić cijeli lik donekle glumački oslobodio i ispunio toplinom svog basso nobile koji je s radošću pozdravljen od publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visok domet ostvarenja

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Claudio Monteverdi, Orfej, red. Ozren Prohić, dir. Hervé Niquet

    Piše: Marija Barbieri
    Izbor trojice glavnih realizatora predstave - dirigenta Hervéa Niqueta, redatelja Ozrena Prohića i protagonista Krešimira Špicera - pokazao se više nego uspješan. Prohićev je Orfej čovjek koji ne može pobijediti svoje osjećaje, a ne polubog. Krešimir Špicer je bio stožer predstave, ne samo svojim pjevanjem nego i dominantnom prisutnošću na sceni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva poluvremena

    Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Giacomo Puccini, Tosca, red. Damir Zlatar Frey ( u HNK u Zagrebu)

    Piše: Marija Barbieri
    Izvedba je imala dva različita dijela: prvi čin koji je protekao u nesnosnoj zvučnosti orkestra što je stvaralo nervozu. U drugome se činu počelo primirivati, zvuk se vratio u nužne dimenzije i do kraja predstave riječki je orkestar mogao pokazati sve svoje kvalitete, a solisti su se mogli više koncentrirati na pjevanje i mizanscenu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Impresivna izvedba

    Scenska izvedba oratorija Ivana Orleanska na lomači, KD Vatroslav Lisinski

    Piše: Višnja Požgaj
    Vrlo zahtjevnu ulogu Ivane Orleanske odlično ostvarila dramska umjetnica Dora Lipovčan. Bogatstvo emocija koje preplavljuju lik skromne djevojke, junakinje i svetice koja se u očekivanju smrti prisjeća svojega života, Dora Lipovčan izrazila je u impresivnom luku, uvjerljivo i potresno. Maestro Gábor Hollerung, ostvario je vrlo dojmljivu izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliki, veličanstveni Verdi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Nabucco, red. Petar Selem, gostovanje Željka Lučića

    Piše: Marija Barbieri
    Željko Lučić je u naslovnom liku pokazao što zapravo znači pjevati Verdija. Savršeno muzikalan, ujednačena glasa u cijelom opsegu, lakih i sigurnih visina, besprijekorne belkantističke fraze, muzicirao je striktno se pridržavajući minucioznih i vrlo precizno naznačenih Verdijevih oznaka i zahtjeva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Figaro u Bubi

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Gioacchino Rossini, Seviljski brijač

    Piše: Ramiro Palmić
    Redatelj Ozren Prohić pokazao je stvaralačku svježinu i inventivnost, uživljavanje u dramski i glazbeni segment predstave te temeljit i sistematičan rad kako sa čitavim pjevačkim ansamblom, i nije bilo praznoga hoda. U nizu detalja, svakako je simpatičan režijski zahvat kada Figaro dolazi na scenu u staroj Volkswagenovoj Bubi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prvi hrvatski Aleko

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Sergej Rahmaninov, Aleko; Pietro Mascagni, Cavalleria rusticana

    Piše: Marija Barbieri
    Lucianu Batiniću pružena je prigoda nastupiti u glavnoj, naslovnoj ulozi. To znači da dobrim dijelom na svojim plećima treba iznijeti operu, što baš i nije uvijek lako i jednostavno. Batinić je uvjerljivim i snažnim scenskim nastupom dokazao da to itekako može pa bi bilo umjesno iskoristiti i taj njegov potencijal, a ne samo nesporni vokalni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otkrivena opera

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Josip Mandić, Mirjana, dirigent Nikša Bareza, redatelj Petar Selem

    Piše: Marija Barbieri
    Mirjana zauzima zasebno mjesto u hrvatskoj opernoj produkciji. Lakše ju je i prema sadržaju i glazbi smjestiti u tadašnje srednjoeuropsko duhovno ozračje, na nastavak vagnerijanskog i štrausovskog, s ponekom reminiscencijom na verizam, s uzorom Janáčeka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bučni, a opet privlačni Boemi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giacomo Puccini La Bohème, dir. Ivan Repušić, red. Dora Ruždjak Podolski (uz posebnu izvedbu)

    Piše: Tonći Šitin
    Mladi solistički ansambl ponovo se pokazao sposobnim za velike zadatke. Rodolfo Branka Robinšaka nema Mužekovu svježinu i nijansiranu dinamiku, polet i ekspresiju, ali Robinšak je umjetnik logičnog fraziranja i plastičnog oblikovanja pjevane fraze, ništa ne prepušta slučaju, ton je lijep i plemenit
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike

najavljujemo...